Annons:
Etikettläkemedel-naturläkemedel
Läst 2235 ggr
Mallis80
2018-03-21 21:10

Probiotika

Har ibs som varit lugn med fodmap,men efter en pencillinkur svårt att få ordning på magen och har nu tagit 6/7 probiotika tabletter Innate Flora 200-14 och har under hela perioden haft besvär med krampsmärtor i magen och extremt illaluktande gaser…Är det vanligt med biverkningar på probiotika?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
meraflis
2018-06-27 08:24
#2

problemet när man tar en kur är ju att en del av immunförsvaret slås ut dvs både goda och dåliga bakterier slås ut samtidigt..har du tagit  2-3 avföringsprover som visar att du e negativ från parasiter eller något annat skräp som du kanske kan ha i tarmarna..det är ganska viktigt att man gör ett par stycken då man ibland inte hittar på det första eller andra .det behöver inte vara något mer  än  IBS en  irriterad tarm och jag ska inte föda mer oroligheter  till dig och dina problem som du redan har …men det är alltid bra att köra uteslutsmetoden när magen börjar krångla under en längre tid..något som annars är bra till probiotika är : PREBIOTIKA  som är mat till de goda bakterierna och sätter fart på avföringsmängden  också

lycka till / meraflis

.jag själv kämpar med en parasit som heter blastocystis och som  jag skriver om i ett inlägg som heter parasiten från helvetet

Upp till toppen
Annons: