Annons:
Etikettallmänt-diarr
Läst 4469 ggr
LinaCaster
2018-07-10 17:09

Dålig i magen

Någon som har en aning vad detta kan vara…

Så för kanske 2 månader sedan började jag bli dålig i magen. Det är som en tickande bomb och kan gå på toa upp till 8 gånger bara på morgonen. Det gör inte ont eller har en effekt på mig annat än att det är irriterande att jag måste springa på toa hela tiden.

Är jag borta från hemmet däremot händer inget, jag får istället svårare att gå på toa men jag tror det handlar mer om mentaliteten och hur jag inte vill att den ska vara dålig just då jag är borta.

Har haft diarré, haft blod också men vet inte om det kan bero på att jag kan haft mens? Mensen är även mer oregelbunden. 

Äter jag kommer jag snart gå på toa , har förlorat 3 kilo på grund av detta och tappar matlusten för lätt. Ska jag söka vård? Ändra kosten?Någon som vet något eller har tips?

Annons:
Sjuttan
2018-07-14 10:32
#1

Självklart ska du söka om du har blod i avföringen! Du vet väl om du har blodavföringen när inte har mens.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

VampireGirlElvira
2018-07-20 07:44
#2

Sök vård. Det kan vara ulcerös kolit, chrons, IBS eller annat. Om man inte gör något åt det så kan det bli värre om man har otur. 💔

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

meraflis
2018-07-26 06:05
#3

självklart så beror detta på grund av något… som skrivs precis som ovan….be om att få ta 2-3 st  avföringsprover … kolla upp med blod i avföringen och  parasiter …annars kan det också vara dåliga bakterier som dominerar över de goda bakterierna i tjocktarmen eller eventuellt någon parasit som dominerar där och när dessa ting triggas i gång som blir det en hel del obalanser i tarmarna som kan börja ställa till det ordentligt…IBS  är ju bara en symptom/svar  på att tarmen är irriterad…men varför i så fall… läs lite om probiotika/prebiotika och matsmältnings enzymer.. sånt kan hjälpa till vid obalans ….lycka till  :-)

Upp till toppen
Annons: