Annons:
Etikettövriga-diagnoser-och-tillstånd
Läst 2929 ggr
Mirial
2018-08-26 16:37

Magmunsbråck och andningsbesvär

Hej Jag har nyss hittat hit till sajten och tänkte höra om någon drabbats av samma som mig. För 3 veckor sedan fick jag plötsligt så tungt att andas när jag ätit. Kom varje gång jag åt och satt i några timmar efter. Sökte på akuten då det på kvällen den dagen det kom inte ville ge med sig. Blev inlagd för utredning och det enda som hittades var ett magmunsbråck. Jag är gastric bypass opererad så jag har inga besvär med sura uppstötningar eller halsbränna utan det Eva besväret jag har är att det är så tungt att andas. Nu har det gått tre veckor och jag har gjort flera undersökningar och röntgen. Senare röntgen var en svälj röntgen som visade att det är så trångt längst ner i matstrupen att en del av det jag sväljer stannar kvar i matstrupen. Imorgon ska jag träffa läkare och få veta mer om vad som går att göra. Är det någon som upplevt liknade andningsbesvär vid magmunsbråck? Är så orolig för att det inte ska gå att åtgärda för som det är nu orkar jag ingenting. Är sjukskriven och större delen av dagen spenderas på soffan då det enda som ger lindring är att ligga på höger sida.

Annons:
Upp till toppen
Annons: