Annons:
Etikettläkemedel-naturläkemedel
Läst 2811 ggr
Eda
11/5/18, 10:22 PM

Billigare läkemedel

Den 16:e oktober i år gick det europeiska patentet ut på världens bäst säljande receptbelagda läkemedel, Humira. Något som på sikt öppnar en enorm marknad för de konkurrenter som vill sälja billigare kopior för bland annat medicin för reumatism, psoriasis och inflammatoriska tarmsjukdomar. 
Se: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7068017&fbclid=IwAR36cYp58RSckJeluYmO4o2vzKpbeLlcR9jNvRV148LeCJSjoJnpoIFjA50

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
NiklasTyreso
11/26/18, 6:02 PM
#1

Bra! Det behövs fler bra billiga läkemedel, så fler kan få bättre livskvalitet eller t.o.m. överleva.

Maria
12/16/18, 10:18 AM
#2

Så fungerar det för alla mediciner. När patentet gått ut så kan fler tillverkare etablera sig på marknaden och priserna sänks.

På ett sätt kan jag förstå det för det är en enorm kostnad att ta fram ett läkemedel med all forskning som ofta handlar om "år" som ligger bakom.  Så det måste ju på något sätt "betala sig"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JanneLisa
1/7/19, 5:10 PM
#3

Någon som håller på med GAPS diet? Jag har ätit denna diet i fyra månader men söker kontakt med andra som håller på med samma diet. Behöver ny inspiration.

Upp till toppen
Annons: