Annons:
Etikettallmänt-diarr
Läst 4977 ggr
takykardi
1/7/19, 7:04 PM

Diarre varje morgon över en månad

Jag har haft problem med mage till och från hela livet, framförallt med illamående och diarré. Jag fick mitt första barn för ca 3 månader sedan och har varit bra i magen under graviditeten, antagligen då man ju blir lite förstoppad då. Nu helt plötsligt en dag i slutet av november blev jag väääldigt illamående och lös i magen. Trodde jag hade fått vinterkräksjukan, men jag började aldrig kräkas. Det extrema illamåendet höll i sig ungefär en vecka. Det blev bättre framåt kvällen och jag kunde äta, men nästa morgon var det tillbaka igen. Nu mår jag inte lika illa längre, men jag har fortfarande diarré varje morgon och får springa på toa flera gånger. Resten av dagen ömmar det och bränner i övre magen från och till. Morgondiarré har jag även haft problem med innan jag blev gravid. Också haft ont i övre magen och konstigt nog ont på revbenen. Detta illamående, magont och diarré triggar igång ångest hos mig då jag blir så orolig att bli sjuk och tvingas göra massa undersökningar som aldrig ger något. Är det någon som känner igen sig? Någon annan som är dålig i magen på morgnarna, men bättre på kvällarna? (Jag har även opererat bort gallbåsan för några år sen pga gallsten.)

Annons:
OlgaMaria
1/7/19, 8:01 PM
#1

Har du prövat probiotika?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

takykardi
1/7/19, 9:01 PM
#2

#1 Ja jag har precis fått slut på en förpackning med kapslar. Har även provat Silicea och Dimor. Dimor hjälper ju mot diarrén den dagen, men sen är det samma visa nästa dag.

OlgaMaria
1/7/19, 9:15 PM
#3

Okej. Läst om resistent stärkelse och potatismjöl? Det verkar vara lite olika hur folk reagerar på det - vissa är helt lyriska med botad IBS mm, medan andra bara blir gasiga och - förstoppade. Så det kanske kan vara en bra grej för dig. Man dricker 1-2 msk potatismjöl utrört i kallt vatten. Det ger mycket näring till tarmbakterierna. Man ska börja försiktigt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

takykardi
1/7/19, 9:25 PM
#4

#3 Nej det har jag inte läst om, tack för tipset! Men jag väntar nog på provsvaren innan jag provar.

majlar
1/28/19, 9:06 AM
#5

Jag är född med IBS, alltså en krånglande mage i 65 år. Jag har provat ALLT. Sen fick jag ett tips om att äta Maskrostabletter. Nu för första gången i mitt liv, gör jag bajskorvar. Jag kan inte säga att jag är helt fri från IBS, men har i alla fall vanlig avföring för det mesta. Jag började med maxdos och eftersom avföringen blev bättre och bättre så tar jag bara en tablett om dagen. Helt otroligt. Väl värt att prova. 

Gå in och läs om maskrostabletter och, Gå och ta prover, för säkerhets skull först.

OlgaMaria
1/28/19, 9:22 AM
#6

#5 Åh så underbart! Maskros är väldigt nyttigt på alla sätt och vis - kul att det kunde ha så bra effekt mot din IBS också!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
majlar
1/30/19, 8:48 AM
#7

#6. Jag är glad för varje dag. Kram

fiskenihavet
5/24/19, 7:58 PM
#8

Vad med maskros skulle vara bra? Varför skulle det fungera?

OlgaMaria
5/25/19, 7:17 AM
#9

Maskros är ju en medicinalväxt. Anses vara bra för matsmältningen, bra för lever och galla.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

fiskenihavet
5/27/19, 8:08 PM
#10

Intressant. Ska man köpa torkad, eller tablett? Var hittar man maskrosen?

fiskenihavet
5/28/19, 6:57 PM
#12

Ska se på det. Tack

Annons:
fiskenihavet
5/29/19, 10:25 AM
#14

Vet ni om någon bra sida som sänder till utlandet?

fiskenihavet
5/29/19, 10:29 AM
#15

Är det roten eller blomman som används?

OlgaMaria
5/29/19, 10:36 AM
#16

#15 Var bor du då? Oftast roten. Maskros heter Dandelion på engelska. Finns att köpa massor av olika sorters tillskott med det så du ska nog kunna hitta något bra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: