Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 1238 ggr
[lifebyanki]
2019-03-20 11:15

blindtarmsinflammation??!

Hej, det är så att jag är lite orolig att jag kanske har blindtarminflammation, i augusti förra året så var det misstänkt blindtarmsinflammation också, detta är en liknade smärta men ändå värre, ska förklara lite.
blev förkyld för cirka 11 dagar sen, hade feber några dagar förra veckan men det gick över och jag började bli friskare och var bara täppt så jag gick till skolan på måndagen och jag mådde bra men igår så gick jag hem från skolan, var jättetrött, yr, mådde illa och hade ont i vänster sida av magen, det var i navelhöjd men strax bredvid naveln, jag kom hem och somnade, vaknade någon timme senare, tvingade i min lunch (min aptit är helt borta) sen gick jag ut en stund för det var fint väder men behövde snabbt gå in igen då jag var väldigt yr och det gjorde ont på vänster sida fortfarande, kommer in och vilar ett tag, tar tempen någon timme senare och har feber, jag själv fryser så ligger under mitt täcke och kollar youtube, märker nu att smärtan flyttat sig till höger sida, hade inte ont hela tiden, men när jag väl hade ont så var det smärtsamt, kunde inte gå för smärtan och det enda som hjälpte var väl att ligga ned och sen somnade jag, sov igenom hela natten utan problem sen på morgonen så får jag ont när jag är uppe och går för att ta vatten och oboy för har fortfarande ingen aptit, det enda som inte gör ont är när jag ligger ner och inga böjda ben, alltså inget tryck mot magen typ, har jag inte ont så känns det bara men det gör inte ont, det gör väldigt ont när man trycker med två fingrar vid blindtarmen, kan detta handla om en inflammation? eller är det bara något med min förkylning? har inte feber nu bara lite högre temp

Annons:
Lussan20
2019-03-20 11:32
#1

Jag tycker du ska söka vård! Bättre åka in ,än att avvakta längre. Ring 1177 så får du bra råd, så berättar du lika bra som du gjort här så kan de ge bra råd. Lycka till önskar WL🌺

Maria
2019-03-20 11:55
#2

Jättesvårt att veta. Sök hellre vård en gång för mycket. Symtomen kan variera från person till person också.

Själv hade jag skolboksformen av blindtarmssymtom😃Så tydligt att de ville att läkarkandidaterna skulle få känna bland annat genom ändtarmen.

Här kommer en länk

https://blindtarm.se/symptom-pa-blindtarmsinflammation/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[lifebyanki]
2019-03-20 12:11
#3

#1 och #2 jag vet, har ju dock gjort detta en gång innan och känns alltid som jag förstorar saker, har inte ont hela tiden men har en obehaglig känsla, förutom när jag ligger ner

Maria
2019-03-20 12:14
#4

Du kan ju börja med att ringa sjukvårdsupplysningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: