Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 1923 ggr
LinaCaster
2019-03-20 18:57

Magproblem

Hej,

förra året hade jag mycket problem med hur orolig min mage var. Jag hade diarré, även ibland blod i avföringen och allt var värre under morgonen när jag inte hade saker att göra eller direkt efter jag hade ätit.

Jag blev tillsagd att jag kunde varit stressad (då jag har ångest och är väldigt uppstressad) efter att vi uteslöt att jag kunde vara gluten eller laktosintolerans. Senare på året, runt september gick allt över och jag tänkte att det kunde ha berott på stressen. Förra året började detta runt våren.

Nu tror jag hela detta ska börja igen, jag har lätt börjat fått blod i avföringen trots att jag inte ska ha mens då och min mage är väldigt orolig. Jag vet självklart att jag ska kolla upp detta då blod inte är normalt men ville kolla om någon kanske har någon aning om varför detta kan ske? mina vanor är inte ett dugg annorlunda från vintern då jag inte hade dessa problem.

Annons:
Sindri
2019-03-20 20:08
#1

Jag skall inte gissa vad det kan bero på, men vill bara säga att våra kroppar är bra tålmodiga. De klarar lite fel mat, lite fel livsstil, rökning, sömnbrist och annat. Men sen kommer det en dag när det tippar över, och då kommer symptomen.
Så, din kropp kanske mått dåligt länge fast du inte märkt det, för den har kunnat kompensera, men så går det inte längre en dag.

Gjorde du något särskilt förra gången det försvann? Slutade stressa?

Sedan så kan man vara känslig mot gluten och laktos utan att vårdens tester visar på  intolerans.

Magsår får man av en bakterie så det bör du också kolla upp.

Farsonen
2019-03-21 13:50
#2

Blod i avföringen som fortsätter, bör man kolla upp. Man kan ha tillfälligt en hemorrojd inne i tarmen som spruckit t.ex. Fortsätter det så gör en koll, bättre en för mycket än att dra ut på något som kanske behöver åtgärdas sedan

Upp till toppen
Annons: