Annons:
Etikettibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 858 ggr
Uppochner
2019-11-17 07:44

Illamående över 1 år!

För över 1 år sedan började jag sporadisk att bli riktigt illamående. Jag trodde det hade med mensen att göra eller tabletterna jag åt för akne så jag sökte för dem men det visade sig att det inte var det. Det började komma allt oftare och jag fick gå hem flera gånger. Jag kräktes aldrig. Förutom 1 gång. Jag har även problem med min avföring. Gick på toa flera gånger under en dag. Vissa gånger ran det ur mig, andra gånger var det mer "normalt" Jag gick till läkare och läkare. Var uppe i minst 1 besök i veckan tror jag hos läkare och kuratorer. Byte vårdsentral. Och fick veta att jag är för stressad och nedstämd. Fick utskrivet något för stress. Efter ett tag då det inte fungerade så sökte jag igen. Fick höra att jag har ibs så fick börja gå till dietist och började äta fodmap. Fick även "happypils" utskrivet då det ska hjälpa till. Vart bättre ett tag. Men nu har ser kommit tillbax. Och jag orkar inte längre. Det jobbigaste nu är att jag har kräkts ett par gånger under dom värsta perioderna vilket avskräcker mig för att göra saker. Jag tror inte detta bara kan vara ibs och pga stress. Jag är så trött på att må illa varje dag. Skita som om det vore mitt liv och känna mig uppsvullen som pressar sig uppåt som gör att jag går och rapar hela jävla tiden!

Annons:
Nort
2019-11-18 09:58
#1

Hej, I write in english as my medical swedish is not so good!

I had similar under many years, and it was finally discovered I suffered from Gastroparisis Do a search and see what it is and see if your symptoms match.

I had endoscopy that showed nothing, and finally had a stomach emptying test at Sahlgrenska that showed slow stomach. Have you had this test? Basically the stomach is very slow causing nausea, burping, vomiting etc, but it also can screw up the system further along. 

It may be stress doesn't help things, or the stress may be caused by the problem, as the stomach and brain are closely connected. And it is true that small doses of happy pills can actually improve stomach movement.

Upp till toppen
Annons: