Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 4747 ggr
johanwennstrom
1/2/20, 11:29 PM

Magbesvär i 3 veckor

Hallå allesammans! Jag är 24 år, fysisk aktiv kille som jobbar skiftgång! Jag har aldrig haft några besvär med magen tidigare vad jag kan minnas och har god hälsa annars.

Men för 3 veckor sedan fick jag ett obehagligt tryck i bröstet/mellangärdet och kanske det var lite panikslag men tyckte att det strålade i armar och ben också (som när det pirrar lite som att man tappar känseln lite grann). Så jag for till akuten och de tog EKG, blodprover o allt sådant, allt såg bra ut förutom liiiite hög sänka.

När jag kom hem insåg jag att det var mer mellangärdet/magen trycket kom ifrån, och det var ett väldigt obehag. Jag märkte sedan efter någon dag att jag knappt kunde gå på toaletten och var rätt trög i magen (men avföringen var inte hård såvitt jag kunde avgöra). 

Nu har jag varit till läkaren 3 gånger och trott att jag är förstoppad att det är någon avföringspropp, och fått utskrivet laktulos, en jättekur med movicol och detta har inte fungerat. jättemycket diarre med movicol samt att jag ändå känner mig svullen och uppblåst trots att jag fick gå på toa med väldig diarre typ 20 gånger per dag i 2 dagar.

Är en del vad ser ut som osmält mat i avföringen, som små små svarta löv eller orangea bitar av vad jag misstänker är morot och spenat. 

Var till akuten i måndags och hon kände på magen samt i ändtarmen, men hon tyckte jag var mjuk i magen och ingenting i ändtarmen (trots att jag fortfarande känner mig svullen). Hon bad mig skippa movicolen och försöka vara "snäll" mot magen vilket jag tycker att jag är vanligtvis också. Men besvären går inte över, jag kan inte gå på toa normalt, matstrupen känns tjock och blir mätt direkt jag äter en liten portion. 

Är det någon som har någon teori vad jag kan göra eller vad som har drabbat mig? 

Tack på förhand / Johan

Annons:
Maria
1/3/20, 6:32 AM
#1

Har du fortfarande diarre? I så fall tycker jag man borde göra någon odling.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farsonen
1/6/20, 1:08 PM
#2

Hej  Johan

Det finns ett enda bra kosttillskott som avgiftar från skadliga bakterier o bygger en ny god tarmflora. Helt naturligt. Prebiotika, supernäríng åt alla de goda stammarna som tillväxer kraftig o tränger då ut de som avger skadliga ämnen

Här är en länk du kan läsa mera själv: Topinulin Aktiv heter det, läs bipacksedeln

https://www.aktivsyn.se/men_prod.html

Har du frågor så skriv till info@aktivsyn.se där svarar dom på allt.

Upp till toppen
Annons: