Annons:
Etikettmagkatarr-magsår
Läst 2714 ggr
Izza85
5/18/20, 10:03 PM

Magkatarr

Har haft svår magkatarr i ett år nu, fick topiramat för migrän och fick jätte problem med magen och gick ner 30 kg på 4 månader för jag kunde inte äta mådde illa av allt och hade ingen mat lust alls. Fick sluta med medicinen för några månader sedan men magen är ännu inte bra. Blir uppblåst när jag äter får ont i magen när jag ätit och har sig i magen när jag är hungrig. Är så trött på detta nu. Provat omeprazol men funkar bara lite. Mår illa med när jag ätit. Är känslig av mycket och får ingen energi av mat längre heller. Får ingen hjälp av läkare och vet inte vad jag ska göra. Snälla några tips

Annons:
Caeli
5/18/20, 10:16 PM
#1

Har du försökt med probiotika - goda bakterier för magen? https://www.apoteket.se/kategori/mage/mjolksyrabakterier/ Det är det enda som hjälper mig när magen börjar krångla…

Sindri
5/18/20, 11:25 PM
#2

Magkatarr beror bland annat på obalans i tarmfloran. Lever du under stress och press och får infektioner så blir magen lättare påverkad.
Jag skulle ta och läsa på om tarmbakterier och prebiotika om jag var du.
Du behöver inte köpa några dyra preparat, bara lära dig att äta rätt.

På biblioteket kan du säkert hitta böcker som Charmen med tarmen, Magsmart mm.

Läkare är tyvärr mest utbildade på att ordinera piller, sprutor och knivar. Det andra får man ta reda på själv.

DD81
5/19/20, 12:42 PM
#3

Jobbigt. :( Testa magenzymer när du äter, finns i hälsobutiken och apoteket. Creon till ex. Sen finns det en naturprodukt som många tycker är bra för magen, molkosan. Finns i hälsa butiken. Omeprazol ska du sluta med, forskare har kommit fram att man får demens / alzheimer om man använder det längre tid.

Upp till toppen
Annons: