IBS och nackproblem?
Hej,
Jag har haft IBS i ett par år nu och kort efter det började så började jag få ont i nacken + huvudvärk. Vanligtvis har jag suttit säkert 14 timmar framför datorn på ett dygn under lång tid och det är mycket möjligt att detta har varit en bidragande faktor men jag tror även oroen över IBS också spelar in.
Jag har gjort mycket för att hitta lösning, skurit ner på tiden vid datorn marknat, tränat, gått till doktorer, sjukgymnaster m,m utan större framgång.
Just att ingen träning eller förändring av ergonomi hjälper tyder på att det handlar om spänningar i muskler.
Nåvon annan som har liknande problem?
Hej!
Jag har samma som dig, IBS besvär och problem med nacke och yrsel kännsla, dock inte så svår yrsel så jag känner mig ostadig när jag går eller kör bil. Har även i perioder dålig aptid på morgonen och vid lunch och mår oftast bättre på kvällarna. Allt detta tror jag har blivit en ond cirkel som i sig är mkt svår att ta sig ur, har provat allt känns det som, detta påvärkar livet till 110% då man får olust att göra saker som man normalt sätt tycker är kul och stimulerande.
Någon som har några tips?