Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etiketterallmänt-mage-tarmtips-råd
Läst 399 ggr
Eda
2021-12-15 16:23
0

Inkontinenshjälpmedel nattetid för vuxna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Foto: Euforia.se hemsida

Vid besvär med urin- respektive avföringsinkontinens skall man naturligtvis först försöka ta reda på vad det beror på och se om det går att åtgärda.

I min blogg Funkatips har jag nu gjort ett inlägg om vilka hjälpmedel som finns vid sängvätning och lite också om avföringsinkontinens.

Förutom sängkläder har jag också skrivit om inkontinensskydd, också återanvändningsbara, om P-bag, Kvarliggande katetrar, Urindroppsamlare, Penisklämmor, Analproppar, Lavemang, Lukthämmande kolprodukter m.m. och var dessa finns att köpa.

Tänk på att inkontinenshjälpmedel räknas som fria hjälpmedel, för att få detta måste först en utredning ske av föreskrivare!

Mer om detta, se: https://handikapptips.wordpress.com/2021/12/13/hjalpmedel-vid-sangvatning-hos-vuxna/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Foto: Euforia.se hemsida  INLEDNING1. ORIENTERING – hitta toaletten 2. SÄNGKLÄDER 3. HJÄLPMEDEL   a. URININKONTINENS    b. URININKONTINENS – SPECIELLT FÖR MÄN   c. AVFÖRINGSINKONTINENS    d. LARMKLOCKA & SÄNGVÄTNINGSLARM4. FRIA HJÄLPMEDEL 5. VITSEN MED BLÖJVÄGNING6. BUTIKER7. LÄNKAR.......................  INLEDNING Till…
  • Redigerat 2021-12-15 16:24 av Eda