Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: ibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 15574 ggr
lexer
7

IBS och yrsel?

Hej,

Är yrsel ett vanligt symtom vid IBS? Jag har lätt yrsel som resulterar i illamående när jag rör mig förmycket. Är detta verkligen kopplat till IBS?

Så snart man har en IBS stämpel försöker tyvärr doktorer att koppla allt till denna stämpel och då finns det inte någon lösning till problemet.

Mvh

grandma
1

Aldrig hört aldrig haft. Jag har haft IBS i minst 40 år. Yr är jag emellanåt men det beror på sviterna efter kristallsjukan som jag fick för ett år sedan. 😃 Däremot sa min kiropraktor att spända muskler och värk är vanligt vid sjukdomar i mag-och tarmsystemet.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Missibs
0

Jag har haft yrsel men det fick jag i samband med de psykiska sjukdomar jag led av parallellt med min ibs. Fundera över om du lider av någon psykisk ohälsa? Annars vet jag att yrsel är en diagnos i sig. Stress och P ångest kan även förorsaka yrsel..

grandma
0

Man kan ju också få yrsel av spända muskler i nacke och rygg. Lågt blodtryck, högt blodtryck, virus i balansnerven, kristallsjukan och sist men inte minst stress och oro. Finns säkert fler saker som kan orsaka yrsel. : )

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

tlover
0

är jag riktigt dålig i magen kan jag få yrsel, alltså när det är som snudden på magsjuka.

Men det kan ju bero på annat tex att man inte kan äta av illamåendet och får lågt blodsocker.

l'm back