Desperat HJÄLP
Hejsan har ett problem som är ganska stort som jag går och oroar mig för ganska mycket ( Blir värre för varje dag ) :( . 1. Varje dag känner jag av smärta/obehag/molnande verk i magens nedre del (ca 1 knytnäve där revbensbågen går ihop), detta kommer och går och har kännt av detta i ca 2 år tid , 2. vaknat nattetid utav feberfrossa,likblek och jättemagsmärtor på samma ställe som punkt 1 ,Sätter mig på toa och det kan både vara hårt och löst, Värken avtar efter ca 5-10 tim, och jag är helt utmattad efteråt , 3. mina toavanor är varrierade upp till 7 ggr om dagen är inget onormalt (Bajsa) , jag e ofta trött, Jag har bla ändrat mina kostvanor och gått från 120 kg ---> nuläget 96 kg (Vet inte om viktnedgången beror på kosten eller vad det beror på ) , Jag har varit på VC och han kan inte hjälpa mig mer, Jag har gjort , Rektoskopi,gastroskopi,colescopi,blodprover,Ultraljud på lever,bukspottköttel,gallan, allergi,laktos,gluten samt avföringsprover, Äter Ezomprazol (Utan resultat) ,känns som jag gått igenom hela Apotekets förråd, nu testar jag Naturläkemedel med miljoner goda bakterier (Typ probiotika) matsmältningsenzymer samt iberogast , Dock har jag inte kännt någon effekt av detta än ,,,, Har ni några förslag, Järnbrist,magnesium eller något annat bra svar vore jag jättetacksam på svar,,,,Är fruktansvärt trött på att må dåligt och inte få någon hjälp från sjukvården
Har stress varit på tal ?
Stress och Ibs och en del ångest. Tänk rent och naturligt kokt ris morötter blomkål potatis kött och fisk typ lätt stekt tonfisk riskakor. Undvik löd och hårt stekt mat. Sött och alt för fett.
Unna dig att ta det lugnt gör det du gillar Vila slöa läsa böcker och gå lugna promenader. Det blir lite bättre. Har haft liknande i 4 år. Blossas matte
Läkaren har frågat men som jag själv känner mig ( ur min synvinkel är känner jag min inte stressad. ) ,
#3 Nä så är det kanske också och det är att göra det enkelt för sig att säga att ens magproblem är stressrelaterat. Men i slutänden så blir man stressad av att magen är dålig. 😮
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Instämmer, vet inte hur många läkare som hänvisar allt till psykiska problem och stress, man blir till slut stressas och orolig pga magproblemen.
Något som ofta orsakar stora problem i tarm och mage är parasiter. Det kan vara svårt att få bukt med eftersom det finns en så stor mängd av olika parasiter i kroppen, och de kan vara i olika delar av kroppen också, Det finns ju idag metoder inom alternativmedicin att kolla just det.
En annan förklaring kan var Histaminintollerans. Be läkaren göra en HIT-test.
Lycka till