Bukmigrän någon?
Är det någon här som har bukmigrän?
Tror nämligen att det är det jag har när jag drabbas av mina illamåendeattacker.
Ont i magen och en känsla av att tarmarna stannat upp, kissar som en gris, fast det vet jag inte om det är ett symtom, men jag gör det, illamående så jag inte vet vart jag ska ta vägen, man kan kräkas också, och trött blir jag.
Och alltså ingen huvudvärk.
Tog Postafen och 2 timmar senare försvann illamåendet men inte det onda i magen, utan denna känsla av att tarmarna stod stilla fanns kvar tills 1,5 timme efter att jag tog min vanliga migränmedicin - triptan - Zomig Nasal.
Det är ovanligt bland vuxna, men kanske för att så få känner till det.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Fick mitt första bukmigränanfall i tisdags, i alla fall det första som klart är ett bukmigränanfall - tuppade av, kissade på mig, kunde knappast andas på några minuter, men så släppte det utan några värre bestående effekter. Hade haft ett av mina numera sällsynta migränanfall dagen innan …
Så nu går jag inte en meter utan Zomig Nasal!
Uppdatering
Det visade sig att min läkares diagnos var fel - det var ett kärlkrampsanfall, så nästa gång det hände fungerade inte Zomig, så klart, utan det blev ambulans till hjärtakuten.
Hjärtattack
Just tillbaks på jobbet, efter nästan ett halvår! Mycket problem i början, men sen svag, men inga mer ambulansfärder!
Ja, Zomig ska man ju absolut inte ta när man har hjärtbesvär. Skönt att du fick reda på vad det var. Tråkigt att det gick så illa så du fick en hjärtattack.
Själv tror jag att jag kanske hade saltbrist. Åt inget salt alls. Blev bättre när jag började ha örtsalt på maten.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else