Påminnelse
Hej alla som läser här på sajten!
Vill bara påminna er om att den här artikelgruppen finns som jag lade till för ett tag sedan. Personligen är jag så skitless på allt som jag lagar och har ingen fantasi längre. Det behöver inte vara några recept á la Masterchief utan enkla vardagsrecept. Det kan vara LCHF eller GI, vanlig mat det kan vara med eller utan bönor, linser etc. Jag tror att det kan vara fler som känner som jag. Passar inte vissa bitar i maten just mig så kanske man kan använda delar av receptet. T.ex ta bort fettet som jag skulle göra.
Så välkomna in med lite göttigt!🙂
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Kött grotta med bacon champinjoner och grönsaker. Min Bröllops middag.
800 g blandfärs Blanda vatten salt peppar 1 matsked mazena mjöl i en bunka. En riven röd lök 2 ägg ev lite potais flingor. Jag har gluten så jag tål ej skorpmjöl.
Dela 2 pack bacon på mitten. Gör 4 st avlånga köttlängder i mellan stor form. Lägg över med bacon. 200 g i ugnen 30 min.
fräs upp en -2 förpackningar färska champinjoner i lite magarin eller smör häll över lite vatten och låt sljuda några min. salta lite.
Frysta grönskaker och potatis eller ris eller grönskassallad. Mums.
gott också med 4 pack fryst lax. i en ungsform. salta och häll på en buk champinjoner eller lite strimmlad purjo lök. Häll över 2 dl grädde ev soya grädde.
Samma resept på fläsk file eller kyckling file kasler lika så.20-30 min i 200 grader ugn.
Ungsbakad falukorv med ost och äpplen.
Lycka till Blossas matte