Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettläkemedel-naturläkemedel
Läst 9432 ggr
[ejw]
4

Papaverin?

Hej! Någon som tar Papaverin här? Fått det utskrivet då läkaren inte vill fortsätta skriva ut Spasmofen mot mitt magont/smärta. Inte mig emot bara det fungerar, vill inte ta morfin om det finns läkemedel utan som hjälper såklart!

Hur tar ni det? Vid behov eller daglig dos? Både och?

Kombinerar ni det med några andra mediciner (såsom Alvedon eller liknande "snälla" smärtstillande) för bättre effekt eller räcker Papaverinet?

Står ju 1-3 tabletter, 1-3 gånger per dag. Lite smått luddigt!

JohannaEkroth
1

Papaverin är en dundermedicin! Ja. var 8 timma så blir det var tredje timma. Man får leta sig fram till den dosen som passar en bäst. När jag var som sämst tog jag 3 tab var 8:e timma, 06, 14, 22, hade jag som medicinintervall. Men kunde trappa ner till 2 när tarmarna hade läkt lite.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[ejw]
1

Än så länge har den fungerat, har bara tagit vid behov ännu. Molvärken har släppt då. Har inte haft så sjukt ont dem här dagarna, men hoppas den hjälper när ja har de med! :) Dosen är lite klurigare, får prova mig fram och se vad som funkar. Tar du var åttonde timma nu med?

JohannaEkroth
1

Nej, det är 2-3 år sedan ja åt medicinen. Men jag minns den som igår.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[ejw]
1

Okey! Den verkar vara bra, än så länge har den som sagt gjort sitt jobb. ;) Och i princip inga biverkningar heller! Det är ju alltid tacksamt. :)