Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 3303 ggr
emeliezan89
1

mag problem

jag har haft problem med min mage ungefär fyra år tid. dom kommer och går i olika perioder, ibland kan jag har riktigt ont i magen på dagen och natten får springa en del på toan med, förra året gjorde jag rektoskopi  där visade dom inget men sen skickade hon  mej till mag och tarm och där sa läkaren att jag har IBS , och har fått medicin mot de men de hjälper inte sen är jag ovanligt trött om dagrna. så fort jag äter ibland mat blir magen hel konstig, att den kör ibland, och jag ha mått illa i två år tid. kan detta vara IBS??.

Grodan
1

Har du testat att utesluta gluten och/eller laktos ur dieten en längre period?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

BlackandBlue
0

annars kan du även testa att gå till en gynekolog har liknande besvär som dig men nu visar det troligen att jag har en gynekologisk sjukdom!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

emeliezan89
1

jag är känslig mot laktos  så jag bruka dricka laktosfri mjölk=), gluten har jag testat i tre veckor men jag vet inte om de för för lite kanske skulle ha testat  lite mer än tre veckor.

emeliezan89
1

jag var hon gnyekolog dom sa att de såg jätte fint ut. vet ej som är felet på min mage.

emeliezan89
1

om har en gynokologist sjukdom kan man får barn senare då i fram tiden??. vill gärna ha barn senare=).

BlackandBlue
1

den första gynekologen jag var hos sa att allt såg bra ut ;)

men nu har jag träffat en speciallist ;)

det ska inte vara några problem med barn i framtiden!

// Claudia Bertheau

emeliezan89
1

oki vad bra=) jag får ringa till ungdomsmotagning och beställa en tid och ser om dom kan hitta något frl.

BlackandBlue
1

snacka med vårdcentralen istället så kan de skicka vidare dig!

// Claudia Bertheau

Malinolsn
1

#2 Har också magproblem -IBS, och nu undrar jag vad det är för gynekologisk sjukdom du syftar på? Blir ju lite nyfiken ifall det inte är IBS jag har..

BlackandBlue
1

#9 läkarna skyller ibland på IBS när de inte hittar nått! de sa att jag med hade det!

jag har inte fått den diagnostiserad än men allt tyder på en svårt variant av Endometrios! vill bara att man ska pressa läkarna lite så att de verkligen är säka på diagnosen då jag har fått kanske nästan ett tiotal innan,

// Claudia Bertheau

emeliezan89
1

de var Endometrios jag menade . jag tänkte ringa gyn om de ser om de är någon gynekologisk sjukdom man har om de är de som orksaka mina magsmätor.  malinolsn

emeliezan89
1

jag får ringa vara på läakren, så man slipper mina mag problem.

Grodan
1

IBS är "känslig tarm".

Tarmen sträcker sig från munnen till analen. Hela vägen där emellan skall allt fungera. För att det ska fungera skall man äta lite men ofta, korrekt, nyttigt osv. Felaktig kost, intolerans el dyl stör tarmen och vips så blir allt knas.

Andra sjukdomar kan även påverka och göra tarmen känslig som vitaminbrist, hypotyreos mm.

Jag har själv känslig tarm, hypotyreos, är känslig mot gluten osv osv och emellanåt är magen ontig och svullen, krampig och jobbig…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️