Bikarbonat?
Någon som tar bikarbonat mot magen?
Carpe Diem….Fånga dagen
Väldigt gammal tråd men jag är nyfiken och söker med ljus och lykta efter lindring för min mage. Vad skulle bikarbonat vara bra för?
Bikarbonat kan fungera mot halsbränna/sura uppstötningar på samma sätt som Samarin. Man blandar ca en tsk i ett glas vatten och dricker. Detta neutraliserar syrorna i magen så att besvären lindras. Kan vara bra om man har problem vid enstaka tillfällen. Men har man återkommande besvär bör man ju reda ut vad som orsakar detta.
#1 skulle inte rekommendera dig att ta bikarbonat mot din förstoppning. Samarin kan ju ha en laxerande effekt men är inte särskilt bra för njurarna om man tar det för ofta.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
#3 Jag har även problem med magkatarr som kommer och går så när medicinen tar slut får man ta till lite huskurer ibland :)
Det fick jag för magkatarr av min far på 70 talet. Det är en ganska bra grej. Lite vatten och en knivs udd bikarbonat.
OM DU INTE HAR HÅRD AVFÖRING SÅ HJÄLPER potatismjöl väldigt bra. Ta en tesked potatismjöl i ett glas vatten med lite salt mycket bra vättske ersättning och efektivt stoppande.
Som bommull i magen Blossas matte
Bikarbonat finns naturligt i magsäcken. Skyddar din magslemhinna mot den sura magsaften.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else