Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: magkatarr-magsår
Läst 3538 ggr
[nettaahs]
2

Vad är detta? Hjälp? :/

Hej! Under en längre tid (flera år dvs) har jag lidit av någonting, jag vet bara inte vad. Om jag äter någonting tex korv, eller en pan pizza för att man inte hinner med något annat, eller som igår - tacos. Jag får sådana problem med magen, Det bränner i halsen, magen och bröstet. Jag kan knappt prata för att det gör så ont. Inte ont som i värk, utan det verkligen Bränner. Det enda man kan göra är att vänta ut det (brukar oftast ta några timmar), eller spy, det är precis som att jag mår illa, fast utan illamåendet, jag känner liksom hur det vill ut. Jag kan förhindra och lindra detta (dvs äta gräs och dricka vatten) Men det jag undrar är VAD det är jag har? Magsår? Vanlig halsbränna? Magkatarr? Har även besökt vc men vart inte nå klokare där då de inte ens fokuserade på det jag ville ha hjälp med. Tack på förhand!

JohannaEkroth
1

Halsbränna låter det som.

Testa och drick Samarin eller ta Ranitidin, Gaviscon eller Galieve.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

_Fisken
0

Är ris illa för dig?

[hannaaeeriksson]
0

Låter som att du har lite för mycket magsyra i magsäcken som kan ge halsbränna och magsår och sådant .. Om du åker på akuten och berättar och ber dem göra en gastroskopi så kan dom ta prover i magsäcken samt se ifall du har magsår . Magsår beror ju antingen på mycket stress eller på en bakterie i magsäcken , så jag tycker att du borde försöka få en tid till gastroskopi …

Denna kommentar har tagits bort.