Detox
Jag har funderingar på detox, någon som testat de? och vilken "sort/metod" testade ni? Hur påverkade de er mage?
Jag har Crohns sen -05 och oftast nu för tiden är den i ro men allt går ju göras bättre enligt mig :D Och detoxa kroppen då och då kan väl inte skada?
Vissa har jag läst man inte ska ta om man har tarmsjukdomar men de är de tillåtna jag mer tänkte testa.
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Hej! Jag har en svårartad IBS sekundärt till en tarminfektion och testade på att göra en detox. Jag blev så mycket bättre i magen av detoxen, vart verkligen förvånad över hur bra magen fungerade under och efter detoxen. Tyvärr så höll resultatet inte i så länge och de rekommenderar att man gör detoxen en gång per år och inte mer, det var iaf vad hon i butiken sa. Men det var ändå fantastiskt att få må bra i magen i ca 2 månader och inte behöva ta en massa mediciner. Detoxen jag testade är från Alpha Plus och heter UltraClear Sustain som man tar tillsammans med psylliumfröskal. Den här detoxen är inte lika utrensande som andra, men den är utvecklad för att stödja slemhinnan i magen och tarmen, förbättra näringsupptaget och återställa och normalisera en frisk tarmflora. Hoppas du kan få nån nytta av mitt svar.
Får jag klampa in här och fråga vad en Detox är för något? Jag har också crohns som jag lider mycket av och tänkte ifall detta kan vara till någon hjälp för mig.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#1 jag klampar också in och lånar tråden lite. Var in på deras hemsida: http://www.alpha-plus.se/produkter/item/ultraclear-sustain-840-g.html
Du skriver "som man tar tillsammans med psylliumfröskal", men det står ju ingenting sådant alls på deras hemsida.
Det står att man ska dricka den som mellanmål, samtidigt säger du att det bara ska göras en gång om året. Så jag vill helt enkelt veta mer hur du gick tillväga.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Enligt vetenskapen så är Detox bara flum, finns inget som bevisar att det hjälper men jag kan däremot tänka mig att lite vanlig tarmsköljning emellanåt kan vara bra, om inte annat skönt. De gånger jag gjort koloskopi vilket innebär att man tömt tarmen ordentligt innan så brukar den vara bra i ett par veckor.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
#3 Jag fick med en liten bok om deras produkter där det finns instruktioner. Hon som hjälpte mig i butiken var mycket påläst om dessa produkter och det hon berättade fanns skrivet i den lilla bok jag fick med mig hem. Man dricker den som ett mellanmål, det stämmer. I den boken jag fick med mig finns ett kostprogram för vad du ska äta och inte äta under detoxen. Jag tyckte att jag vart mycket bättre i min mage och gick tillbaka till butiken då jag tänkte att jag kunde göra en till kur. Hon i butiken rekommenderade inte att jag skulle göra den mer än en gång per år då hon sa att gör man detoxen för ofta kan det rubba magen och tarmfloran, det var det svar jag fick. Kan tillägga att jag berättade för butiksbiträdet om mina magproblem och utifrån det visade hon mig de produkter som skulle passa mig och vara mest skonsam för både mage och tarm. Det svar jag fick kan ju ha varit individuellt för mig då hon visste om mina problem.
Jag vet inte om det är jag som är trögtänkt eller om jag vara var osynlig.. Vad är en detox? 🤦♂️
#6 Förlåt så hemskt mycket. Jag glömde och svara dig. 😮😞
Man renar kroppen från slaggprodukter. Tarmarna framförallt då, men man tillsätter även nyttiga ämnen för att hjälpa kroppen tillbaka till välmående.
Men inte gör det någonting. Det är ju ingen plikt du har att du måste svara.🙂
Men hur gör man det då?
#8 Det är det jag försöker luska ut jag också i tråden. 🤪
Läs i #1 och #5 så får du lite hum.
Här är ett annat jag hittade på: http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/detoxpaketet-holistics
Men man ska ju äta speciellt bra mat då också samtidigt.
Hm.. intressant. Men det där med att äta speciellt bra mat samtidigt lät mindre kul. Varför ska all skräpmat vara så himla god…. 😐
#4 tror du blandar ihop det precis som väldigt många andra gör också inkl "vetenskapen". Visst funkar det men inte på sätt som många tror att man tar en drick sen är kroppen rensad och klar, DET funkar inte nej men..
Kroppen har ett väldigt sofistikerat reningssystem som funkar utmärkt men den kan inte rädda oss från våra egna matvanor som däremot inte är så sofistikerat genomtänkt alla gånger.
Detox är mer en hjälp på vägen att få balansen tillbaka, genom att dricka örter (och ofta fibrer också, beror på vad man väljer)
Detox rensar alltså inte bort alla gifter, slagg och skit i kroppen som vi inte kan tillgodogöra oss för de är omöjligt men detox ger vi kroppen ett rent andetag och det kan göra väldigt stor skillnad.
Sen jag skrev inlägget har jag testat att göra egna. Allt ekologisk fick de såklart bli (helst egenodlat men de är svårt på vintern) Jag var sjukt skeptisk till det, det erkänner jag. Men antingen funkar de och de är ett plus eller så inte och jag har bara lärt mig nån ny god smarrig shake så inget går förlorat i det.
1 dagen hade jag en himla huvudvärk men 3e natten (jobbar natt) så var också första jag kände mig piggare än nånsin, alert och inte ens på de hemska dötimmarna (2-5 då man är totalt dödstrött och lätt nickar till) kände jag mig de minsta trött. Kanske en slump eller så funkade de, men magen var stabil i samma veva, inga tryck i tarmen heller.
Men för mig räckte de för att övertyga att jag kommer fortsätta.
Ska även testa det #1 se om de är samma resultat, testa lite olika tänker jag och se om de är förändring
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
#11 Ja det är alltid bra att testa, det gör jag också ofta fastän jag är djupt skeptisk. Har gått på några rejäla nitar också i min kamp för att bli frisk men men…
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//