Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 2951 ggr
Mli.H
0

"Aj min mage"

Visste inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till

I alla fall så ville jag höra om någon känner igen denna symptom:

Jag har ont i magen då och då. Det kan ge närsomhelst med hur små/stor mellanrum mellan "anfallen" som helst. Ofta är det på kvällen eftermiddag tid. Det gör då ont i mitten av magen och mellan revebenen. Också får jag ont i ryggen. Jag brukar få ont en bit efter jag ätit ngt men jag är inte allergisk mot ngt. Om jag rör på mig förvärras det och på en skala mellan 1-10 ligger smärtan på 4-7. Dom här anfallen kan hålla på mellan 5 min till 1 h. Oftast. Alvedon hjälper inte. 

Typ det mesta, vet någon vad detta är? Har någon det själv och viktigast vad kan jag göra åt det? Tacksam för svar /Mli

JohannaEkroth
0

Låter som magkatarr, "halsbränna". Provat att dricka Samarin?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

grandma
0

Har du gaser i magen som inte kommer ut är min fråga för då kan smärtan stråla ut i ryggen, ja ändå upp till axlarna t.o.m.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Mli.H
0

Tack #1

Nej inga gaser #2 och smärtan i ryggen sitter mest mellan skuldebladen eller i ryggraden, fast det är mest när jag lägger mig ned

grandma
1

Skulderbladen sitter ju väldigt högt upp, är du säker på att det är magen du har ont i? 😉 Nä, men när jag förr fick svåra gallbesvär så strålade smärtan ut i ryggen men vi kan ju inte ställa diagnos här om något men kanske det finns någon som känner igen sig. Sen behöver ju inte det betyda att du har detsamma som den personen. Magen är en hel vetenskap och man vet aldrig hur den ska bete sig från den ena dagen till den andra. Ibland kan det vara av övergående natur och ibland blir det tyvärr kroniskt. 

Om du bestämmer dig för att prova Höstlegendens livselixir så betänk att Samarin kan ha en laxerande effekt och att man bara tar det för tillfälliga magproblem.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Lööv
1

Beställ en tid på vårdcentarlen och be om blodprov för Galla Gluten Lacktos till ex.   De tar blodprov och kollar upp. Svar inom cirka en vecka .

Man ska inte till ex ta  Magsyre dämpande eller stoppande mer än några veckor. Man kan dölja magåkommor som snabbt botas och man vet vad det är om man gör enkla blodprov.   Själv dålde jag Gluten i 3 år med dimor och annat. Men nu kan jag arbeta med min mage istället.

Läkare och sjuksköterskor är oftast snälla och vänliga så  beställ en tid.        Lycka till Blossas matte

Mli.H
1

Tack, jag ska söka upp en läkare för detta :)

EmelieSaraViola
0

Jag fick ont i magen och hade anfall efter alkoholintag speciellt i en månads tid. På grund av min ålder så tror ju ingen att det är något allvarligt och läkarna tar inte en på allvar heller tycker jag. När anfallen blev så hemska att jag började kräkas och smärtan släppte inte efter några timmar som vanligt, så åkte jag in. Fick då medicin mot magkatarr! Men åkte in nästa natt igen. Då visade det sig att det var gallsten och gallblåsan var inflammerad och operardes därför direkt. Så var ej rädd för att gå till läkaren :)