Ont i magen
Jag är en tjej på 15 år och när jag dricker varm choklad får jag jätteont i magen, den sväller upp, blir illamående, gasig osv. Jag älskar varm choklad och det är jobbigt att jag inte kan dricka det. Vet ni vad det skulle kunna vara? (Detta kanske inte är rätt iFokus sajt men ändå) Tack på förhand :)
Du kanske är allergisk mot laktos? Jag hade själv samma problem en gång med att jag fick ont i magen nästan hela tiden och det visade sig att jag var allergisk mot laktos.
Jag tror också att de kan vara laktos. Jag är själv laktosintolerant och fick av misstag en varm choklad gjord på vanlig mjölk, magen reagerade på en gång och blev uppsvälld och så. Testa vara utan laktos i några veckor och se om det blir bättre. Sen kan du testa med laktos igen och om du blir sämre då så är du förmodligen laktosintolerant.
Okej, ska testa det! Tack för hjälpen :)
De är tvärtom för mig, jag fick samma symptom på varm choklad fast som var på vatten, men dricker jag på mjölk går de hur bra som helst, annars kan du testa choklad på vatten om de funkar bättre.