Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: allmänt-mage-tarm
Läst 3278 ggr
[Smultronet Ella]
2

Plötsligt ont

Hej. Jag är 12 år och idag ca 10:30 fick jag jätteont i magen. Låg bara och skrek och grät kunde knappt gå eller prata. Åkte in till sjukhuset dom rådde oss att åka till akuten. Där var vi ett tag, sen gick jag på toa och kort därefter började smärtan försvinna. Varför gick det bort så fort? Efteråt var jag pigg fick lite ont ca 3 ggr men har gått bra sen dess, jag och pappa handlade en present och sen gick vi på kalas, inget kändes konstigt. Det gjorde verkligen jättejätteont typ som när dom föder barn på tv. Det gjorde mest ont längre ner till vänster på magen.

catcult
0

Har du fått mens än? Det låter lite som mensvärk, det kan göra helt otroligt ont och det är inte ovanligt att man kan få värk dagen innan mensen kommer igång på riktigt.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

VildaVittra
0

Det kan vara något så enkelt som att det fanns ett område med gas i tarmen och avföring som hindrade gasen från att komma ut. Hade du tex ätit ärtsoppa eller något annat gasbildande dagarna innan?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Smultronet Ella]
0

Nej det har jag inte

grandma
0

Ibland får man ont i magen av anledningar som man aldrig får reda på. När du gick på toa, kunde du bajsa då? eller försvann det onda i alla fall?

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh//