Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 3437 ggr
[Lindizen]
0

Multiresistenta tarmbakterier

Hej! 
Har under en längre tid haft mycket problem med min mage och för 1 vecka sedan fick jag urinvägsinfektion. Gick till vårdcentralen och fick antibiotika för detta. Fick även järntabletter då jag har väldigt lågt blodvärde (89, normalt är 120-130). Men så igår fick jag brev från min vårdcentral att jag har multiresistenta tarmbakterier - troligen från min utomlandsresa jag var på i september. Och jag känner bara - HJÄLP? Vad innebär nu detta? Är det kroniskt? Har googlat runt en del men känns mest som det står olika överallt. Är det någon mer som har detta? Som är "frisk" nu? 

Mvh

Sjöstjärna
0

Gav inte läkaren dig en behandlingsplan?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Lindizen]
0

#1, Nope. Inte ännu. Fick detta på brev hem igår och ska kontakta dom imorgon eller på torsdag.

Nils52
1

Ett tipps som kan vara av intresse.  Anita Paasila  säljer två medel för såna här

åkommor. Man borde ha dem med på resan. Men skriv och fråga om de hjälper

så här i efterhand. Själv tror jag det. Hon finns på facebook. Eller så är adressen:

Jungmansväg. 1  ,  856 53  Sundsvall.                                                                                          Ett annat medel som jag kom att tänka på är  kolloidalt silver. Om man söker på ordet, så hittar man uppgifter om det.     ( Iron silver )                                                                                Och ytterligare ett medel  äe  Vita Biosa. Mer info  www.biosa.se

Sisselie
0

Det sägs att oreganoolja ska vara lika effektivt som vanlig antibiotika (fast det tar längre tid), och dessutom även vara effektivt mot parasiter, jäst och multiresistenta bakterier. Det slår även ut tarmfloran lika effektivt som vanliga bakterier, så det är viktigt att ta probiotika efteråt.