Illamående
Hej, jag är en tjej i 6:an som bor i Malaysia. Jag har problem med illa mående. Har haft det i ungefär 3 dagar nu. Illamåendet slår till på morgonen när jag vaknar och på kvällen vid middagstid. Har inga problem med illamåendet på dagen och kan äta lunch utan problem. Tror dock det är för att jag är hungrig för ungefär 1 timme efter känner jag att jag mår illa för att jag är hungrig och går över efter jag har ätit (iallafall på morgonen men inte på kvällen oftast, även fast jag äter ungefär en timme efter). Har också varit väldigt lös i magen på morgnarna. Jag gick till skolsköterskan idag på morgonen för att jag mådde illa. När min pappa kom och hämta mig sa hon att om det inte gick över skulle vi åka till en doktor. Jag lider väldigt mycket av detta och skulle vara väldigt tacksam för ett svar. Tack.
Det där med illamåendet låter för mig som magkatarr då jag har/har haft det själv och känner igen det väldigt mycket. Då kan man ofta få hungerkänslor och illamående. Gå till en läkare och berätta dina symptom. Det med att du är dålig i magen vet jag inte om de kan hänga ihop för de är oftast inget symptom på magkatarr.
Jag har berättat för mina föräldrar att vi kanske borde åka till läkaren men dom säger bara att jag känner så för att jag är stressad och orolig. Tack så mycket för ditt svar, ska försöka övertala mina föräldrar att åka till läkaren;)
Så hade jag när jag var mindre, tror du ärbara är lös i magen, det var jag och mådde mycket illa då, fick medicin för både hård och lös mage, även medicin för suruppstötningar (som jag fortfarande har problem med)
Det är jobbigt att ha besvär från mage/tarm.
Jag har enteral dysmotilitet.
Vill gärna ha kontakt med er med samma diagnos!
MVH
Helang