Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: allmänt-mage-tarm
Läst 3015 ggr
Jagälskarundulater
0

Min sjuka mage

Har problem med min mage, igår fick jag springa till toaletten flera gånger och det kändes som en evighet 😔. Magen gör ont, stark smärta i höger sida på ryggen och smärtan i magen bara ökar om jag inte springer till toaletten 😪 Dricker en hel del vatten, äter bra men det hjälper inte smärtan är lika stark ändå. Känner mig ofta sjuk, magen verkar aldrig vilja bli frisk eller bättre. Känner mig trött, och less på smärtan som jag har i övre delen av magen, har fått tid för gastroskopi väntetiden är 3 månader och läkaren vill inte skriva ut medicin 😪😥 Blodprover visar inget, och har aldrig visat något 😥 Omeprazol fungerar inte heller, har provat igen och igen och har läst om magsår/magkatarr det stämmer överens med min smärta och har ibland gett upp hoppet om att bli frisk 😔 Jag undviker att äta rött kött och starkt kryddad mat etc men inget verkar förbättra min sjuka mage.

Kizzyou
0

Hej. Jag har en släkting som hade så ont på ett sätt som liknar ditt. Hon låg på sjukhus och dom kollade allt men hittade inget. Trodde det var cancer och en det ena och det andra. Döm vår förvåning när hon blev bra av att dricka Galviscon. Så enkelt. Hon är aldrig utan det nu. Så fort hon får känning så dricker hon Galviscon nu. Finns på apoteket. Ville bara få dela med mig för man vet ju aldrig. Ibland är det inte mycket som behövs. Jag hoppas du blir hjälpt på ett eller annat vis. Jag vet vad det innebär med krånglande mage så jag känner med dig.

Kizzyou
0

Ooopps!!! Så var det!! Gaviscon heter det ja : )) Är ju en fördel att få rätt namn på grejerna ; ))

Record
0

TS

Är det verkligen sant att väntetiden är 3 månader, du får stöta på dem. Att ge tips på din åkomma kan man inte göra här annat än du säger att "Omeprazol fungerar inte heller" Vilket jag hört från många, Kan det vara lite problem med gallan det brukar sitta i höger sida strax under revbenen? Medicinen för detta går inte att säga, du har ätit för lite fett tidigare så det bildats grus i gallgångarna.