Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettundersökningar
Läst 5124 ggr
Lia
1

Underbara movprep

Så nu sitter jag här med min underbara movprep inför morgondagens koloskopi. Är det någon här som har något tips på hur man ska få ner den? Jag började vid 19, men har 6 dl kvar! Jag blandar just nu med buljong efter att nästan ha spytt. Jag läste någonstans att man kunde skippa morgondagens dos, japp över en liter till, kul… om det blev riktigt ordentligt. Vad har ni för åsikter om det? Jag hade ordentlig diarré i natt, så tömd är jag, och jag har inte ätit sen dess. Bara druckit. Alltså borde det vara tomt och bra om 6 dl. Jag klarar verkligen inte av mer! Jag får knappt i mig det jag har, jag kan inte göra detta i morgon bitti igen! Detta är det värsta jag varit med om!

grandma
0

Hoppas det gick bra. Fy så vidrigt det låter. Till en annan gång så kan du be att få Phosphoral i stället. Då dricker du ett glas på fm dagen innan med äckeldryck. Sen ska du dricka 2 liter eller mer, klar dryck under dagen. På kvällen tar du ett till glas med phosphoral och dricker klar dryck till du går och lägger dig, Man måste ju vara nära toaletten hela tiden.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Lia
0

#1 Hej! Ja de var hur snälla som helst och löste det med lavemang nerifrån. Det var jättebra att det blev av!