Blod - Panik!
Hej,
detta inlägg kommer vara lite, beskrivande av avföring.
Kom nyss från toa besök, var lite hård i magen men inte trög. När jag skulle torka mig så när jag tittade på pappret var det, ja tänk er som diarre men att det är BLOD! Personligen tyckte jag det var åt det mörkare hållet och det var kanske lite klumpar i (om det inte var avföring men tror inte det för avföring var under blodet på pappret lite)
Nu har jag blodfobi så jag fick ju chock o med blodfobi vill jag gärna inte stirra för mkt. Fick bita mig i handen så jag inte ska svimma (är en tendens som jag gör när jag har ont, svimfördig eller obekväm)
Jag fick torka mig rätt mkt, har inte läkt o kommer inte mer nu. Får väl avvakta o se om d kommer igen.
Jag har inte haft problem med hemorrojder som jag vet om, men är det normalt att det kan komma så mkt blod med en inre hemmorojd?
Jag har haft mkt problem med min mage genom åren, läkarna har satt ibs på mig o vill inte undersöka mig längre pga det. Jag vet att jag borde avvakta men vill ändå veta om det är normalt med så mkt blod pga en sprucken hemorrojd?
Som sagt, MYCKET blod, som typ mensblod, ja som den färgen också + lite mörkare klumpar i, jag brukar ibland få sånt i mensen också å det liknade det.
Ush, blev nervös nu, har endast fått lite ljus rött blod på pappret när jag varit hård i magen innan, inget sånt här. Mår illa nu pga nervösitet o min jäkla blod fobi, kommer väl vara rädd att göra nr 2 nu hehe. Blir en massa vatten drickandes idag!
Ring vårdcentralen och fråga om det är farligt eller ej
Det verkar bara vara en hemorrojd som spruckit lr nåt, kom bara den mega blödningen, efter det när jag gått å gjort nr två kommer bara lite ljusrött på pappret. Börjar nog läka ihop. =)
Kommer det dock igen som första gången kommer jag ringa vc.
Försök att få i dig något som gör avföringen lite mjukare.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Oj, glömt helt bort detta inlägg hehe, jag mår bra, gick över efter 3 dagar ungefär.
Var antingen en hemorrojd som xploderade eller en ven som gick sönder. Hur som så är allt bra nu och har en eh, bra avföring hehe.
Så skönt då!😃
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//