Jag tål inte mjölk?
Kan det vara så att jag inte tål mjölk, ( har inte haft problem innan) det har varit en tid som jag har dryckit mera mjölk än vanligt, och min mage blir som en ballong och jag ser gravid ut .Sedan är det nästan borta nästa dag.
Någon som har liknande problem?
Hejsan!
Det kan absolut vara så att du är lite känslig, framförallt om du under en tid druckit mer än vanligt. Du kanske ska minska igen.
kram
prova även att köpa laktosfri eller laktosreducerat mjölk. Det finns ju överallt numera. Det är faktisk rätt vanligt att va laktosintolerant, mer vanligt enn folk tror :) Och det är även rätt vanlig att man utvecklar en mindre intolerans. Från naturens sida är vi ju inte tänkta att innta mjölk föruten som spedbarn, så det är inte nån naturlig sak att ha högt inntak på hela livet sett från ett naturlig synspunkt.
Sen finns där kapsyler att köpa på apoteket, Laktasin tror jag det var, som man kan ta en eller två av innan man äter nånting med mjölk i.
Detta hjälper ju enbart om det är laktosen man reagerar på, och även om det är en intolerans. Det är en skillnad på intolerans och ren allergi.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Hejsan!
Jag håller med JosefineK. Eftersom du märkt skillnad då du druckit mer mjölk kan det kanske vara bra att minska ner lite på mjölken igen och se om det känns bättre.
Hälsningar Jolina, medarbetare
#2 Lactrase kapslar, finns att köpa på apoteket. Funkar väldigt bra för mig i alla fall.
#4 jo det finns massor av olika, men dom jag köpte ett tag het helt änkelt Laktasin eller Laktacin eller nånting sådan
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.