Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 11887 ggr
Anna-kB
0

Magproblem

Sedan 16års ålder har jag haft problem med magen (är 30 nu) Jag har träffat så många läkare, gjort så många tester och alla tester säger att det är inga fel.

Det som är svårt är att symtomerna variera. Från jättelös så att jag inte vårar vara längre än några meter från en toalätt till jättehård och det kommer inget på en vecka..

Var i magen smärtan är variera också. Ibland vid magsäken, ibland under navlen. När det är som värst så "krampar" hela magen vid toabesök och det gör så fruktansvärt ont att det svartna för ögonen.

Jag är såå trött på dessa besvär, jag är så trött på läkare som ej kan hjälpa. Jag bryr mig inte om det är psykiskt eller fysiskt bara det slutar. Vid sista läkarbesöket (för 3 år sedan) sa läkaren, det är inget fel på dig, jag tycker att du ska sluta äta frukost och sedan skickar hon hem mig, och då hade jag själv sagt att det nog är IBS och ville har tips… Aldrig mer ett läkarbesök! Jag har hittat något som hjälper lite och det är faktiskt zantac (mot uppstötningar) det borde inte hjälp men det lungnar ner magen och den värsta smärtan försvinner. Sedan 1år har jag ätigt LCHF och jag har inte problem lika ofta, men är det att jag ska göra något utöver de vanliga så börjar magen direkt.

Jag ville mest skriva av mig

starhawk
0