Konstant illamående..
Sen oktober 2008, alltså drygt 9 månader nu, har jag varit konstant illamående. Det kom en morgon efter aten och jag trodde då att jag fått magsjuka. Illamåendet fortsatte i veckor men endast på morgonen. I slutet av november var jag illamående efter varje måltid, jag kräktes och mådde illa i 1-2 timmar efter maten. Jag uppsäkte flera läkare och fick höra allt från att jag hade magsår till var psykiskt trött osv. Jag har genomgått en gastroskopi och en koloskopi utan att man hittat något.
I december fick jag utskrivet primperan mot illamåendet, vilket lättade för stunden.
I februari började jag bli yr när jag åkte bil och kräktes alltid. Vilket har gjort att jag nu är isolerad hemma, oftast i sängen eller soffan, enda gången jag går ut är när jag ska till läkaren.
Illamåendet kommer alltid i samband med mat och håller i sig i drygt en timme efteråt, jag äter fortfarande primperan men kräks ändå ibland trots att man inte ska göra det. När inte läkarna hittat nåt vid varken gastroskopin eller koloskopin har de i princip gett upp. Men jag mår fortfarande så himla dåligt och mitt liv är helt förstört.
Är det någon har en aning om vad det kan vara som orsakar mitt illamående? Jag har funderat på om det kan vara någon parasit i tarmen, kan man må så dåligt av det?
Tacksam för svar..
Hej!
Jag har samma problem som du (läs gärna mitt inlägg "Hjälp med diagnos") förutom att jag inte kräks. Fick råd från någon att prova bikarbonat. Har inte gjort det än men du kanske kan prova?!
Bikarbonat = samarin som man kan köpa i affären, kan fungera och är helt ofarligt, så fungerar det så är det ju toppen.
Har ni funderat om det är något ni äter som ni inte tål. jag hade jätte mycket problem med illamående för några år sedan, provade att utesluta en massa olika saker och då jag började utesluta E621 mononatriumglutamat, då gick det över, jag undvek det i ett år och nu går det bra då jag äter det ibland.
Kan vara värt att testa.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
#2 Vad är E621 för något? Färgämne?
Har du några tips på produkter som innehåller det ämnet så kan jag prova utan att behöva lusläsa allt? 
På apoteket sa de att folk som har problem med magen inte ska ta samarin……..
Ja, det är mononatriumglutamat, en smakförstärkare som finns i saker som smakar sallt, tex påläggsskinka, färdiga köttbullar, pulver soppor/såser, krydder som citronpeppar, grillkrydda mfl.
det finns i fler saker än vad man kan tänka sig.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Usch då.. Jag äter pulversåser till det mesta… Använder inte salt i mat (inte andra kryddor heller) men man vet ju inte vad färdig mat och annat innehåller… Ska prova o se om det funkar! Tack så mkt!