Problem mage
Är riktigt less på min mage just nu. Har haft problem de senaste 4-5 åren och nu börjar jag närma mig gränsen där jag inte orkar mer. Egentligen har nog inte magen blivit sämre utan det är nog att jag har en del andra medicinska problem som sliter på mig. Har dock aldrig sökt hjälp för magen. Mina symptom är:
- Ökad känslighet för läkemedel, mår piss av Diklofenac med flera trots Omeprazol. Ökat illamående, halsbränna med mera kommer efter 3-4 tabletter antiinflammatoriskt (tar inte så många på en gång utan efter 1-2 dygn på fulldos börjar problemen).
- Perioder då jag är känslig för fet mat och fibrer. Ska jag kunna göra #2 överhuvudtaget ska jag antingen äta mängder av fibrer och minimalt med fett eller inga fibrer alls. Något mellanting funkar inte.
- Under dessa perioder får jag även krampaktiga magsmärtor, som jäklig mensvärk fast det sitter högre upp.
- Dessutom blir vattnet och #2 missfärgat under dessa perioder, oftast grönaktigt men ibland även gul-orange-brunt vatten, #2 blir väldigt mörkt och hårt.
- Dessutom blir jag överlag lätt illamående och måste äta på fasta tider för att inte få problem med magen.
Är inne i en sådan jobbig period, tar smärtstillande som knappt biter på magsmärtan.
Har inte ork eller tid att söka hjälp hos läkare just nu, hoppar på kryckor och har det väldigt struligt nog som det är..
Men det kanske finns någon här som känner igen sig i min problematik?
/Amanda
Med vänliga hälsningar
Chess

det är nog dags att du ser till att bli remitterad för utredning av mage och tarm, låter det som.
Låt din läkare på VC hjälpa till med det
Har bestämt mig för att mår inte magen bra tills på måndag ska jag ringa VC. Har så ont så att jag knappt kan sova och äta är pest just nu.
Med vänliga hälsningar
Chess