Mag-problem
hej.
under ca 2 veckor har jag haft illamående som går upp och ner, plus att nyligen har börjat göra ont i högra sidan av magen. och att göra #2 är nästan omöjligt. funderar på att kontakta en läkare till veckan om symtomen inte försvunnit. men jag tänkte kolla om det är nån som vet vad det kanske kan bero på?
Hm, högra sidan av magen… Är det inte där man brukar få ont om man har problem med blindtarmen (rätta mig om jag har fel, någon)?
Fast om det är blindtarmen kanske det kommer plötsligt, och inte håller på under 2 veckor…
Sitter det högt eller lågt? Konstant smärta eller vid vissa tillfällen?
Tycker absolut att du ska ringa sjukvårdsrådgivningen och höra efter.
#1 Blindtarmen kommer vanligen ganska så fort, absolut. Oftast börjar det göra ont mitt i magen för att sedan vandra neråt mot höger.
Med vänliga hälsningar
Chess
smärtan sitter som under navel och lite till höger, det kommer lite då och då, det hugger som till och är så ett tag sen försvinner det och kommer tillbaka efter nån minut.
jo funderar på att ringa så snabbt jag kan.
#3 Kan ju vara vanlig förstoppnnig helt enkelt. Mycket tarmar i buken
Men bra att du ringer så att du får prata med någon som är medicinskt utbildad om det.
Med vänliga hälsningar
Chess
#4 haha jo precis, har också tänkt på de. får se vad som händer

mina magproblem kändes ut i rygg och ner i vader, samt ett hemskt illamående.
Sedan så kom det attacker nattetid, kände aldrig att det var magvärk, trodde att det var magsjuka, men den bröt ju aldrig ut trots dessa nattliga attacker.
När jag väl åkte in så var det gallstenar som redan hade passerat.
Jag tycker inte man skall vänta, om det är symtom som du inte känner igen, så åk in, hellre än att vänta hemma för länge.