Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettövriga-diagnoser-och-tillstånd
Läst 9537 ggr
marrev87
0

Skitmage!!!

Min mage är ett enda stort problem, det började för ca 2½ år sen.

Det började med att jag blev lös i magen ca en gång per dag, och sen efter et tag fick jag springa på toa ca 3-4 ggr per dag och varje gång var det löst.

i samband med magproblemen så är det även jobbigt med kissandet, jag känner mig kissinödig hela tiden.

Har varit hos läkare ett par ggr och det har gjort både det ena och det fjärde, men dem hittar aldrig nånting. Det enda dem kan säga är att det är IBS, vilket jag inte tror riktigt på för jag har inte problem med magsmärtor eller uppsvullen mage.

Nu när jag ska gå ut och roa mig och det 'r alkohol inblandat så måste jag ta loperamid innan jag ska gå ut, för man vet alödrig om det kan komma akut. Och om det kommer akut så måste jag springa med en gång för annars så känns det som att det ska komma i byxorna, och om ja håller m,ig för länge så kan jag känna mig jättekonstig i  magen och att jag måste gå på toa, men det går inte att gå på toa för det kommer inget.

Tänkte fråga hur stor del maten och hur snabbt man äter har betydelse på detta.

Om man äter fort, gör det någon inverkan på matsmältningen?'

Hoppas att någon kan svara lite på om dem kanske har något liknande och fått någon slags diagnos, är skittrött på magen…

marrev87
0

PS. När jag har ätit så blir jag också akut, inte alltid men ibland om jag inte bajsat på några timmar, så kan ja k'nna mig bubblig och måste gå på toa.

Sicka problem man har=P

[GunillaF]
0

Jag hade det på samma sätt som du har det, för några år sedan. Jag upptäckte att det blev värre av fet och kryddig mat. Jag slutade äta fet mat. Började med mera fisk bl.a.

Om jag äter så håller min mage sig i ordning.Glad