Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 6044 ggr
Snuffis
0

Måste bara berätta...

I ett år av kämpande att göra nummer två på toaletten.. en gång i veckan max fick jag DET gjort..

Testade forlax, inolaxol, laktulos, laxoberal massa laxermedel och bulkmedel. Även lavemang, men inget hjälpte..

Så jag lade om kosten, från köttätare till vegetarian, detta gjorde jag 17/3 -10, en vecka efteråt så kunde jag göra det utan mediciner och sen dess sköter jag magen varje dag..

Att bli vegetarian är det bästa jag har gjort.. :o)

Jag antar att min tarm är lite knäpp, vi skulle gjort röntgen, läkaren, men det behövdes inte i och med min egna åtgärd. Men att kött är för svårsmält för mig. Kan ha med rygg/reumatismen att göra?

Tofu
0

Man varnar allmänt för rött kött och kött i allmänhet.Är ju därför vi skall äta fisk, helst lax.Många går över till vegetariskt-helt.

Människans tarm är jättelång och ämnad för sånt som tar tid att smälta tex grönsaker,bönor och fullkorn-fibrer.Köttätares tarm, rovdjurens är tre meter, de gör sej av med innehållet fort-det ligger inte och jäser och förgiftar..som det gör i människans långa tarm-6-8meter.

Äter man kött, måste man dricka mycket vatten.I dag, rekommenderar man också vin.Skyddar mot strålning.Viktigast.Djuren äter ju från marken, betar gräs och utfodras med spannmål tex.Förorenas.

Fisk lever i vatten som skyddar mot strålning.Även den elektromagnetiska från solen.

I dag, är magens sjukdomar och besvär en folksjukdom i Sverige.Läs om detta på Internet.