Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etiketttips-råd
Läst 15371 ggr
conny1977
0

Förstoppad

Jag är helt för stoppad i magen, har tagit katrinplommom,messmör frön att strö på filen från apoteket  Gråtermen det händer ingenting utan en akut smärta.Någon som vet något att dricka eller äta för att få igång magen?

[silkesnosen]
0

Överkonsumtion av läkerol tillsammans med vatten……brukar leda till att det blir en väldig fart! Annars så finns det laxermedel på apoteket!

RuiXue
0

Laxoberal eller Dulcolax, sen finns även såna där Microlax som tas bakvägen så att säga. Movicol kan vara ett alternativ också. Eller det där laktos grejset som ofta ges till äldre personer.

Är du helt förstoppad så hjälper nog inga fibrer i världen utan du kan behöva ta något laxermedel för att lösa upp magen lite för att sedan hålla magen igång med lite plommon och fibrer.

Blir du sämre eller inte bättre så åk in till akuten då du kan ha en blockad i tarmen!

Jennie

conny1977
1

#2  Vad menas med blokckad i tarmen.

RuiXue
0

#3 Att det är helt stopp så att inget kan passera. Kan vara att man är så hård i magen att inget händer, eller att tarmen helt enkelt hamnat i en position som gör att inget kan passera.

Jennie

conny1977
0

#3 Fick lite hjärnsläpp i värmen, ska till min husläkare i morgon .

[dcpower]
0

Prova movicol när jag blev förstoppad helsike vicken fart det blev då den rekommenderar jag starkt:):)

RuiXue
0

#6 Jag testade Movicol när jag var förstoppad i vintras, i kombination med massor av katrinplommon och det hjälpte inte ändå så det är nog olika för olika individerFlört

Jennie

HannaM
0

Microlax är min räddning då, det tar bara 5-15 minuter innan det börjar lossna, det mesta som ska tas oralt har många timmars väntan innan något händer. Annars är mitt tips torkade aprikoser, det ger mig fullständig rännskita.

EddaM
0

#8; Ja har det med hemma vid behov men först testar jag att käka något som jag tycker är riktigt gott men gör att magen får högre fart än vanligt och det har fungerat till 99% nämnligen chokladpudding med grädde hehe =) mmm nästan enda gången jag äter det för annars så förstör det mer än vad det är gott.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[dcpower]
0

jadu, jag skulle ta en påse VARJE time å det satte raket på magen efter bara några få timar om det e nått oralt medel som passerade snabbt på mig så var det movicol dock så fungerade varken klyx elr microlax så det fungerar nog olika

EddaM
0

Ja det är väldigt sällan som jag har förstoppning…jag har ju problemet som är tvärtom men det händer.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Mainebusters
0

Hur gick det för dig TS?