Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: tips-råd
Läst 6992 ggr
DoD
0

Hjälp..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag är nu 19år har som sagt innan haft ont i magen sen jag var 6 år.. ingen läkare har hittat nått fel på mig men dom ska göra en koloskopi nu efter alla dessa år med lidande (dom har gjort ett antal gastroskopier och rektoskopi innan)

Jag börjar nu undra hur jag ska bete mig när de gäller jobb osv, jag har inte klarat av nån utbildning så därför går jag ingen skola nu, men jag har ett enormt djurintresse som jag inte har nån nytta av ute i världen pga min mage..

Om jag nu har crohns eller U.Kolit eller vad de nu kan dölja sig i min mage, kommer jag då kunna bli sjukskriven så jag får pengar? just nu får jag inte ett enda öre för att jag lever äns vilket gör att mitt liv låser sig ännu mer, vad ska jag betala kläder, hobby och mat med? nej precis inget, jag ska tydligen leva på min pojkvän så vi knappt klarar månaderna.

I första hand vill jag såklart bli frisk men de värkar ju inte som att nån hittar nått, jag har jätteont jätteofta mer eller mindre helatiden känner jag en smärta, kommer faktist inte ihåg hur de känns att inte ha ont.

Kan nån hjälpa mig hitta vägen till ett liv? jag har många gången blivit depprimerad, fått ångest pga all smärta då den verkligen förstör mitt liv mer än nån kan ana…

Snälla hjälp mig någon.

Vad för smärtstillande kan vara bra för magen/tarmarna (framför allt tarmarna)

Mvh Millan (En bild på mig i sommras, en av dom få "bra" dagar jag hade)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Banankaka320
0

Hej

Jag har crohns sjukdom och äter medicin och lever helt normalt. Läkaren borde väl ha pratat med dig om dessa sjukdommar?

Nej du kan inte bli sjukskriven och få pengar, folk med cancer är tvingade att jobba.

DoD
0

#1 jo jag har förstått de, undrar mest vart man ska vända sig, för jobb finns inte å att starta eget när man är 19 och inte har någon utbildning e att glömma

Banankaka320
0

#2 Skolan? Komvux :P

DoD
0

skolan är avhoppad och komvux måste jag vara 20år för att kunna gå… jag har försökt :-)

Banankaka320
0

#4 Men då kan du ju börja gymnasiet :P

DoD
0

Jag har inte poengen för de… lol

Banankaka320
0

Men herregud! Börja IV då och plugga upp dina poäng och sen är du förmodligen 20 och då kan du börja komvux. Inte så svårt? :P

DoD
0

Kan nån tabort tråden?