Vad har hänt med min mage?
1999 opererades jag akut för brusten blindtarm, fick äta en massa antibiotika efter detta och sedan dess är inte min mage densamma. Jag har oftast en avföring som påminner om en komocka. Men jag har mestadels fått besöka toa för nr 2 efter frukost, en gång om dagen. Så är det i normala fall för mig. Dessutom har jag alltid haft problem med gaser och mår ofta illa.
Men nu har det blivit värre och detta är tungt. Det börja förra torsdagen, den 24 juni. Var på toa efter frukost och var kassare än vanligt, blev samma visa efter lunch och middag. Var på toa sista gången kl 19 på kvällen. Sov natten igenom utan problem.
Midsommarafton, klev upp och på toa direkt. Var halvkass, grötig i konsistensen och det var ljusare än vanligt. Var på toa sammanlagt sju gånger mellan kl 7-14, sedan ingenting mera den dagen. På lördag var det också toa direkt på morgonen och så ett par gånger till. Så har det fortsatt, men det verkar vara på förmiddagen magen tömmer sig mestadels. För efter middagen är det lugnare, kan dock få gå en gång efter middagen.
Mitt "normala" jag brukar ha en avföring/dag, konsistens som en komocka och brun till färgen. Nu har jag avföring flera gånger om dagen, konsistensen är som gröt kan man säga. Ojämn. Och färgen är ibland ljusare och ibland mörkare.
Jag har ingen aptit, men försöker äta ändå. Dock blir det mindre mängder än normalt. Försöker även dricka mycket vatten. Mår illa under hela dagen, men det kan lätta något under eftermiddagen för att sedan bli värre mot kvällen. Dessutom en enorm trötthet, matt i hela kroppen, ingen ork. Har ingen feber. Är inte gravid.
Var till läkare igår, han trodde bakterie. Men han klämde inte och undersökte magen på något vis. Har fått lämna avföringsprov för tre olika bakterier. Men i väntan på detta söker jag efter hjälp på egen hand. För jag förstår inte vad jag drabbats av.
Åt räkor på en smörgåstårta den 20:e. Därav läkaren misstanke att det skulle vara en bakterie, men eftersom jag enbart behövt sprina på toa under förmiddagarna stämmer inte denna teori anser jag.
Har en underfunktion av sköldkörteln, äter Levaxin sedan 2006. Ligger på en dos på 100 mikorgram.
Vad kan jag ha drabbats av? Vad kan jag göra för att må bra?
Just nu känns allt mest panikartat, eftersom jag inte vågar lämna hemmet och toaletten. Sommaren känns som den riskerar att bli förstörd om det ska vara så här. Jag behöver hjälp!
Sammanfattningsvis kan man säga att mitt problem är:
- Får uppsöka toaletten för att bajsa direkt jag kliver upp. Så har det aldrig varit förr.
- Får gå flera gånger under förmiddagen/dagen, sedan lugnare det ned sig.
- Mår illa hela dagarna och det har ökat.
- Matt och orkeslös i kroppen.
- Avföringen är som en gröt. Ojämn. Men inte vattendiarre.
Vad tror ni detta kan vara?
Bakterie känns troligt tycker jag.
Det kan ge lite halvknepiga symptom vad jag har förstått och det är inte omöjligt att du har gått med det sen efter din blindtarmsoperation. Antibiotika kan ha dödat "de goda" bakterierna så att de lite mindre trevliga fick ett övertag. Likväl som det kan vara nu efter smörgåstårtan du har fått i dig någon olämpligt. 
Med vänliga hälsningar
Chess
Låter exakt som samma sak som jag har haft nu i 1,5 vecka. Lagom kul. Idag är dock enda dagen jag inte har behövat gått på toa samt att jag har ätit mat som jag har fått behålla. 
Krya på dig!
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Problem med sköldkörteln kan ge problem med magen tydligen.
Jag googlade "levaxin mage" och fick träff på massa trådar i ämnet.
Hej!
Det låter i mina öron som om det skulle kunna vara en bakterie, men det kan fakriskt vara en mag-tarm sjukdom också. Man kan ha massor med olika konstiga symtom vid mag-tarmsjukdom. Om det inte visa något på proverna så får man gå vidare och kolla upp mer noggrant vad det kan vara!
Finns många olika sjukdomar som passar in av vad du berättar. Man måste göra flertalet undersökningar innan man kan säga något mer.
Hoppas det löser sig!
Mvh Krister
Kirurgens Operation.
Hej!
Eftersom jag jobbar som terapeut med helhetsinriktning kan jag bara säga att detta kan ha en mängd orsaker.
När illamående finns i bilden och avföringens färg skiftar mellan ljus och mörk, brukar lever och galla kunna vara inblandade.
Har man ätit antibiotikakurer rekommenderas verkligen att man äter en kur med snälla tarmbakterier. Tarmfloran är helt avgörande för hur man klarar infektioner t.ex. Immunförsvaret sitter till största delen i just tarmen.
Så kan det vara en matintolerans du fått. Beroende på vad du ätit upp till tre dygn tidigare kan avföringen variera. Kan vara en massa olika födoämnen man börjar reagera på.
Hoppas du nu fått rätsida på ditt problem, för det var ett tag sedan du skrev!
Ha det gott! Mandalena