Utförsäkrad!
I våras så blev jag utfösäkrad trots allt. Jag har MC och har nån inflammation så jag har konstant ont i magen. Denna dumma inflammationen vill inte försvinna helt enkelt. Nu har jag på börjat ännu en kur med Kortison men då det inte hjälpte förra gången så vet jag inte om det hjälper nu. Men man kan ju inte låta bli att hoppas.
Då jag ju är utförsäkrad och arbetslös så kommer det en massa extra press på en som man verkligen inte behöver när man har en sådan här mage och ibland känns det verkligen hopplöst. Skall börja arbetsträna nu o det som är tröstande är att det på ett ställe där man gör skillnad. Men efter den vet jag att jag måste börja på något annat ställe och pressen att skaffa jobb kommer igen. Jag vill jobba, men jag vill vara bra och jobba.
Inflammationen återkommer konstant. Opererades 05 senast och har inte varit helt bra sedan dess. Sedan att ta smärtstillande var eviga dag är inte heller bra.
Det blir säkert bra en dag hoppas jag på och jag har arbetat mycket med mig själv nu. Och jag mår så mycket bättre psykiskt just nu och det hjälper en hel del i vardagen.
*kramar* Madeleine
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z