clostridium dificile
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=223
tro det eller ej, detta var farktiskt upptakten till en liten förbättring av min IBs…
det var så här….
I somras, så åkte jag på en kraftig infektion i ett nagelband, antibiotika. Sen uppepå det, så blev jag kattbiten och fick en rejär infektion i en hnad och arm, så det blev ny antibiotikakur….
efter det, så svullnade fingret upp igen, hot om att dra bort nageln, så ny antibiotikakur.
Då sa min mage totalstopp. eller rättare sagt tvärtom….det bara rann…
Proverna visade just clostridium difficile och vad blev kuren för det? just det. stark antibiotika. Vancomycin.
Då hände det otroliga. Helt plötsligt kunde jag äta det jag inte kunde äta förr…. Ok lite gaser, men inte alls i den omfattningen som innan. Verkar som om Vancomycinet tog död på allt det elaka i tarmen…. kan det verkligen vara så?????
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det låter ju helt fantastiskt om det skulle vara så!
ja Ok, helt hundra är det inte… men just de problemen med gaser som jag hade förut, att de luktade död och gröna j***r, är borta. likaså är magen inte lika uppsvälld längre…. OCh jag kan äta lite mer grönsaker. Märkligt. det har alltså hållit i sig sen augusti. och jag jublar för varje dag….
Jag läste en artikel i en tidning på vårdcentralen nyligen där en läkare hade kommit på (forskning?) att en antibiotikakur tillsammans med probiotika kunde hjälpa mot IBS. Tog du nån probiotika i samband med din kur? Det kanske faktiskt kan vara positivt! Själv har jag börja knapra antidepressiva som min läkare tyckte att jag ska prova…. vet ej om det kan hjälpa men jag gör ett försök för att bli bättre i min IBS.
Lycka till!
ja jag drack ju Pro Viva….men det var alltså detta starka antibiotika som än så länge gjorde mig bättre… vancomycin…..