Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: ibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 12773 ggr
Helenaf76
1

IBS och ledvärk?

Jag har fått en sån för jävlig ledvärk och nackont. En läkare jag var till på VC säger att det hör ihop med IBS. Är det någon här som också drabbats av det? Hur har ni löst det med jobb och så? Jag jobbar med städ, dvs ganska tungt arbete. Är konstant trött och har ont. Har fått några tabletter från läkaren Arcoxia för värken.

Vet inte vad jag ska ta mig till. Har varit hemma 1,5 vecka och igår var det dags att gå till jobbet igen (sjukskrivningen gick ut) och idag är jag helt slut och värk till förbannelse.

Tips och råd snälla?

Chestnut
0

IBS i sig ger inte ledvärk men många med IBS har annan smärtproblematik, exempelvis fibromyalgi. Dock hör Mb Chrons ihop med ledvärk, är du utredd så att det inte är någon inflammation i tarmen?

Med vänliga hälsningar
Chess

Helenaf76
0

Jag har nog ett skov i magen, men äter medicin så jag märker inte av det. Har inte ont i magen annat än när läkaren trycker på den. Medicin äter jag kontinuerligt mot diarre (Anafranil).

Johanna3
0

Jag har Chrons och ledvärk.. ledvärken hade jag långt innan jag fick diagnosen chrons.. jag äter Tradolan och alvedon samt använder värmeplåster.. jag tycker "torgvantar" sånna fingervantar med öppna fingrar, värmed finger- och handlederna bra och ger bra smärtlindring!

Mysan59
0

Jag har IBS och led/muskelvärk. Värken började för ca 25 år sen, först i nacken och armbågarna och nu har jag lite överallt. Sätter sig nästan jämt på båda sidorna.

IBS tror jag att jag har haft ungefär lika länge, svårt att komma ihåg riktigt…