Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: crohns-sjukdom
Läst 7690 ggr
EddaM
0

Tjöta av mig lite bara!

Har ju Crohns sedan många år o har nu ännu en inflammation, denna gången i tjocktarmen. Efter en behandling med enocort i ett par månader blev jag bara sämre o fick nu ligga inne på sjukhus i några dagar för att få kortison i blodet och göra alla dessa undersökningar. Det konstaterades att det var stelt där jag är opererad några gånger o att tarmen har växt ihop lite grann så jag kommer visst alltis få gå o ha ont. Inge vidare kan jag tycka. Men jag skall testa en ny medicin som heter Lyrica. Är det någon här inne som har den? Just nu har jag den mot smärtan plus Citodon.

Är glad att vara hemma igen men när man ligger inne på sjukan så får man ju dessa härliga sprutor så man för en gångs skull inte har ont alls hehehe. Men jag hoppas att den nya medicinen funkar så jag slipper ha så himla ont, bara det att jag är lite yr i huvudet o man kan visst bli av Lyrica o är det den som gör det så kan jag ju inte fortsätta att ta den för så här yr kan jag ju inte gå runt o vara. Får hoppas att det avtar om några dagar, det kanske är efter sprutorna som jag är yr. Nåja det vet jag mer om, om några dagar!

Ha det bra allihopa o ta hand om era maggar!

*kram* Madeleine

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z