IBS
Har verkligen stora problem med magen, behöver lite info om vad som är bra att äta, dricka……håller på att bli helt isolerad av denna sjukdom!

Det är väldigt olika.. för mig funkar hälsofil och cocacola.. fixar inte att äta när jag mår som sämst..

det är tyvärr väldigt olika vad man tål och inte tål. för mig fungerar kokt ägg och provivia bäst. Det brukar jag enbart äta när magen är ur spel

Jag tar dimor och papaverin och äter en banan och dricker cola när jag har akut diarre och magvärk.
Lite tjatigt kanske - men om du ha IBS-D och besvär med gaser o kramper i tarmområdet o ofta lös i magen - då borde du testa att skippa alla mjölprodukter under en period. (Ett par månader kanske)
Jag har käkat LCHF i tre år, började för att hålla vikten och fick en mycket bättre mage på köpet. Knaprade Immodium dagligen förr - men har inte tagit en enda tablett på nästan tre år nu
.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tänk babymat…för mig hjälper proviva och dofilus…..sedan är det kokt mat…..banan…minska på fibrer, undvik för fet mat, för mycket syra som i apelsin, lök……har haft IBS i många år och trodde aldrig jag skulle få ordning på det, men idag kan jag arbeta och studera om jag är noga med min kost och tar en promenad per dag(hjälper tarmrörelserna)…Det tar tid, men går att hantera :)
Lycka till!