Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikettövriga-diagnoser-och-tillstånd
Läst 12995 ggr
Nobbe
0

Magproblem

Tjenare! Jag har nu i cirka 2-3 månader haft ont i magen. Det hela började för 2 månader sen när jag hade fått ett nytt jobb och andra morgonen började allting. Spydde på morgonen och mådde dålig helt andra dagen på jobbet, hade en konstant magvärk. Kunde inte äta något för då var jag tvungen att springa på toaletten. Så var tvungen att stanna hemma från jobbet i 1-2veckor, varje dag var den samma, konstant illmående på morgonen och under hela dagen och magvärk som är helt obeskrivlig och diarre, sprang väl cirka 5-6 ggr om dagen på toa under de 1-2 veckorna.

Sen fick jag ett nytt jobb, det gick sådär, jag försökte verkligen i 3 veckor, varje dag vaknade jag upp till ett illmående och magont fast ingen diarre, bara en "orolig" mage dygnet runt. Varje lunch blev denna samma, för varje tugga jag tog gjorde de skitont i magen. alltid gick jag på toa, 2-3 ggr om dagen på jobbet. Fast nu är jag sjukskriven i 1-2veckor på grund av "magsmärtor". Det känns som allting blir x3 värre när jag ska sova, känner typ en "hungersmärta" när jag ska sova… fast jag vet att jag inte är hungrig. Allting känns helt meninglöst i mitt liv förtillfället, är allmänt trött hela tiden, brukar gå och lägga vid 7-8 tiden på kvällen för jag inte orkar vara uppe men somnar oftast 00.00-01.00 tiden…

Har varit hos läkaren, gjort blod, urin och avföringsprover, men ingenting visar något.

Någon som känner igen sig? Någon som har någon aning vad som är fel på mig? :)

Mvh Fredrik

Nobbe
0

Glömde säga att under de senaste veckorna på jobbet har jag börjat kallsvettas och känns nästan som man ska svimma varje gång jag ska göra något speciellt på jobbet. Vaknar alltid upp helt kallsvettig.

Lead
0

Nobbe, jag tror att du har drabbats av stressrelaterad ångest!

Jag känner väldigt väl igen dina symtom. Bytte för ett antal år sedan jobb. Kraven där kändes övermäktiga. Efter en tid fick jag liknande symtom som du; gräsliga magproblem, svimningskänsla, kallsvett och yrsel och en förlamande trötthet. Prover visade naturligtvis ingenting. Först när jag kom till en psykiater förstod jag hur det var fatt, han kände direkt igen symtomen.

Nu vet jag ju inte hur du har det på jobbet men det är ändå konstigt att inte läkaren frågade om din jobbsituation. Där finns ofta pudelns kärna!

Jag bytte jobb så småningom. Men vissa magbesvär finns tyvärr kvar trots att det gått åtskilliga år.