Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etiketttips-råd
Läst 8152 ggr
Lixim
0

Blöder i magen?

Jag har ett problem, som jag aldrig tagit itu med. Men nu är det värre än någonsin.

Det började för cirka 5 år sen, jag hade det stressigt, så började jag få väldans magsmärtor samt blödningar. Men det slutade efter 1 vecka eller några dagar. Det kom alltid tillbaka med jämna mellan rum. Jag pratade med läkarna, och dom ville göra nån undersökning i tarmen… meen nja… det e inget ja hade lust med. Det fortsatte så, väldigt ofta ont i magen och kanske 1-2 gånger i månaden blödningar.

Nu lever jag inte nåt stressat liv. Men magen är så mycket värre. Nu har jag haft blödningar i en månad, det kan skippa en dag eller två men är snabbt tillbaka, jag har dock inte så ont i magen längre.

Jag vill verkligen inte gå till läkaren, jag tycker inte om dom. Har kollat runt lite, men kunde inte riktigt hitta nåt liknande. Jag äter hyfsat nyttig mat, kan jag göra nåt mer?

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

bubbelbubbel
0

gå till en läkare! NUU!

nu vet jag iof inte hur du blöder, men en blödning från tarmen ska alltid alltid alltid kollas upp, i bästa fall är det inget, men i värsta fall..
man vill ju inte sitta där sen och veta att man kunde gjort något åt det tidigare.

jag är inte heller ett fan av att gå till doktorn, men i vissa fall är man tvungen att lämna över till de som kan mer.

Qamilla
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så var jag också. Blödde från tarmen och till slut kom det bara blod. Undvek läkare för jag är rädd. Till slut var jag så sjuk så jag trodde att jag skulle dö. Det visade sig att jag har Ulcerös kolit. Det går inte över av sig självt utan måste till medicin. Så även om det tar emot, gå till en läkare innan du blir riktigt dålig. Jag har varit sjuk i 8 månader nu och är ännu inte frisk för att jag väntade så länge. Det är inte värt det.