gasproblem i 5 år, självmord!!
Jag har haft problem med gaser i fem år nu..förut kunde jag vara förstoppad i flera dagar men nu sköter jag magen i stort sett varje dag. avföringen luktar oftast äckligt. jag dricker mycket vatten, äter balanserad kost och motionerar/tränar litegrann, men är även jätte underviktig
mitt problem är att jag har dålig kroppslukt och folk i min omgivning tycker jag luktar illa. de säger alltid att jag luktar prutt fastän jag inte ofta har pruttat. vad kan det bero på, finns det någon som har samma problem? kan man verkligen lukta avföring och kan det ha något med nån tarmsjukdom att göra?
vissa tider blir så hemska att jag fått självmordstankar
Jag hade också problem med gaser under lång tid - har alltid haft besvär med magen på ett eller annat sätt. Det har verkligen påverkat min vardag negativt. Alltid svullen mage, gaser, trötthet, kraftiga diareer i stort sätt dagligen osv. Tills jag såg över min kost och upptäckte att jag är glutenintolerant. Så fort jag tog bort mjöl ur min kost försvann alla problem inom loppet av några dagar och med tiden blev det bara bättre och bättre. Förstoppningarna, den svullna magen, gaserna osv försvann.
Jag trodde inte riktigt att jag var glutenintolerant och prövade med att återinföra mjöl i min kost igen - men inom loppet av bara några dagar var alla problem tillbaka igen.
Jag vet inte om detta kan vara dit problem. Men min rekommendation är att kolla upp om du är gluten eller laktosintolerant eftersom dina problem låter lite som mina. Hoppas det löser sig för dig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej!
jag har tagit blodprover och det visade sig att jag inte är allergisk mot gluten eller laktos. Jag tror det har något med tarmen att göra, någon rubbning i tarmfloran
Mina blodprov visade inte heller att jag är glutenintolerant. Men läkaren jag var hos sade att det lika gärna kunde vara 50/50. Dvs att proverna kan visa negativt trots att man är glutenintolerant.
När jag gick till läkaren hade jag varit utan glutenkost i ca 1 månad. Han sade att jag skulle återinföra gluten igen för en vecka för att vara på den säkra sidan och om problem kom tillbaka - ja då var jag glutenintolerant, enligt honom. Så jag gick hem och gjorde som han sade, men jag klarade inte ens av en vecka. Bara tre dagar senare var alla problem tillbaka igen med dubbel styrka.
Pröva föreslår jag i varje fall en vecka eller två och se om det blir någon skillnad eller inte. Du har inget att förlora. :) Om problemet kvarstår - ja då vet du att det antagligen är något annat.

Om man testat va utan gluten innan man tar prover så kan det bli falskt negativt på proverna. Det bästa är att proverna tas innan man startat med glutenfri kost.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Hej, va synd om dig!
Tips testa Sunwic, kan minska gaser i magen!
Lycka till!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
JoakimB verkar vara en säljare av Sunwic. Blev medlem idag och har redan skrivit 6 likadana svar i 6 olika trådar.