Ont i Magen
Jag har ont i magen, det brukar hålla i sig i några veckor sedan blir allt bra igen i något år/ halvår eller efter flera år - Men det kommer alltid tillbaka..
Under dom veckorna det gör ont så är jag även dålig i magen..
Jag är ständigt trött & sover hela tiden. När jag är vaken så är jag bara trött och orkar inte göra så mycket..
Hur ont i magen jag har varierar från dag till dag, ibland känner man bara ett litet tryck & ibland gör det så ont att det inte går att stå upp.
Sedan efter någon el några veckor så är allt bra igen..
Men det kommer alltid tillbaka igen efter något år / halvår..
Och då händer samma sak igen ( ont i magen, lös avföring & trötthet )..
Har bara provat att inte dricka mjölk el äta något som innehåller mjölk, men det fungerar inte.. Har inte gjort mer tester då jag inte tar det på så stort alvar..
Jag har börjat vänja mig vid smärtan i magen nu..
Men undrar endå vad det kan vara?
Ätit något konstigt?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om det kommer såpass sällan så kanske det är virus eller någon annan slags "magsjuka". Eller så kan det vara något annat till exempel någon lindrig Mb Chrons.
Har du varit hos doktorn? Tagit några prover överhuvudtaget? Har du blod i avföringen? Feber under dessa perioder? Har du tagit några värktabletter mot smärtan som har hjälpt?
Om du vill ha svar och hjälp är det bästa du kan göra att boka tid på vårdcentralen när du är inne i en sådan period med magont så att de får utreda vad det är.
Med vänliga hälsningar
Chess
okej , tack !

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det bästa är att gå till doktorn och be dom göra en utredning av dig och din tarm. Att du är trött är inte så konstigt för när tarmen strejkar så tar den knappt upp någon näring alls och du har säkert en del brister pga det.
Jag är en stor fantast av kosttillskott och har botat min UC på det sättet. Mot alla odds. Matenzymer före maten hjälper dig med att bryta ner maten och probiotika morgon och kväll hjälper dig att återställa balansen i tarmen med snälla tarmbakterier. Hör av dig om du vill ha tips på vad du kan prova.