Var får man hjälp?
Jag har haft magbesvär sedan jag var 14 år gammal och nu är jag 26. Första gången hade jag ont i nästan två månader men fick absolut ingen hjälp varesig på vårdcentral eller på akuten. Det de gjorde var att kolla lite prover och bestämma sig för att jag "nog var frisk ändå" och skicka hem mig.
Efter den omgången har jag haft återkommande magbesvär som exempelvis: Uppsvälldhet, illamående, väldigt ont i magen, kräkningar, allmän aptitnedsättning och viktnedgång på grund av detta. (En period när jag var 22 och hade flera tätföljande omgångar tappade jag så mycket vikt att en del trodde att jag var anorektisk)
Den "hjälp" jag hittills fått är: Blodprover, lite samtal kring min mage och en sådan där undersökning med en liten stav i tarmen. Då när jag var 22 så besökte jag läkare säkert en 10 gånger men upplevde inte att jag fick någon hjälp alls. Istället fick jag en klapp på axeln efter att de tappat mig på lite mer blod och blev önskad lycka till.
Nu har magen kört ihop sig igen, jag har inte fått behålla någon mat alls sedan i lördags och har så ont att jag inte vet vad jag ska göra. Att duscha och hålla strålen emot magen hjälper litegranna men jag kan ju inte leva i duschen och nu kommer jag snart inte orka stå upp så långa stunder i alla fall.
Någon som har någon aning om var man egentligen ska söka hjälp? Har övervägt privatläkare men kan väl säga att jag är rätt skeptisk till att någon ska kunna hjälpa med tanke på bemötandet jag fått hittills.
Jag bor i Lessebo kommun utifall att någon vet någon som är helt fantastisk i närområdet..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Usch vad tråkigt att du inte får någon hjälp. Jag föreslår att du går till din läkare på vårdcentralen och KRÄVER att du får en remiss till en kolonundersökning och att dom gör en ordentlig utredning om du har någon IBD-sjukdom. Du kan också ha IBS och då står dom som handfallna och vet ingenting. 
Det finns hjälp att bli frisk om man är beredd att göra en stor del av jobbet själv och inte är rädd för att det kostar pengar. Kosttillskott fungerar. Har studerat och jobbat med det i massor av år och är man bara beredd att ta eget ansvar för att man ska bli frisk så går det. Hör av dig om du vill ha tips och idéer. Men det viktigaste är först att du gör en utredning så du vet vad du har för fel.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Prata med Henrik siman i växjö, han är bra magläkare :)