Mag- & Tarmsjukdomar iFokus

Mag- & Tarmsjukdomar

Etikett: allmänt-mage-tarm
Läst 9511 ggr
emma071
5

Seg,illamående osv...

Har i flera år haft  problem med magen .

Speciellt före mensen.Då toabesöken blir ganska ofta i några timmar,illamående,men kräks aldrig,men känns väldigt nära.
och har Väldiga smärtort i magen.

Sedan på dagarna i skolan så är ja trött, och seg. Ont i huvudet och ibland illamående.
Åker oftast hem efter lunch och lägger mig och sover 1-2 timmar ,blir lite piggare men har oftast ont i huvudet då.
och tar hem arbete för att inte halka efter.

har väldigt kännslig mage/ Ibs(?)

Försöker tänka på att jag äter "Snäll" Mat för magen.

Men hjälper oftast inte.

Käkar ävern lactiplus för att få "bra" Bakterier som ska hjälpa magen att bli lugnage osv,osv.

Vet inte nå vad jag ska göra åt de.
Äter nouvalucol för "Bara" ont i magen, hjälper någon enstaka gång , eller om det bara är tron som gör de haha.
Lika så med sammarin för illamåendet.

So,what to do??

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Mooniq
0

Hej

Jag har haft svår IBS i hela mitt liv, jag la om kosten till lchf för 3½ år sen. Jag skulle testa i 3 veckor, blev frisk på mindre än 3 dygn och kör vidare. Har aldrig problem eller värk med magen längre, vilket är otroligt skönt.

Prova att skippa allt spannmål och mejeriprodukter, juice och frukt. jag tror du kan märka skillnad bara efter några dygn. prova även att ta bort ris, pasta potatis. Potatis klarar jag inte alls, det blir som cement i hela systemet.

Jag äter kött,fisk, fågel och ägg. Jag äter grönsaker till varje måltid. Dricker mycket vatten. jag har skippat vanligt kaffe för koffeinets skull, dricker lite koffeinfritt kaffe ibland.

Jag hoppas du hittar något som gör dig friskare. Mental klapp på axeln.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

emma071
1

Tack! Ska försöka mig på det, jag är ju ett riktigt "Matvrak"

Men om det blir bättre så funkar det nog ;)

Tack för tipset!

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Qamilla
1

Jag blir jättedålig av socker och "vita" saker (mjöl, ris, pasta osv). Dricker jag läsk kan jag bli dålig i nästan en vecka.

Jag kör probiotika. Dock är de i Sverige oftast för svaga (och mer än dubbelt så dyra) så jag köper från iHerb.com, se nedan. Vill du prova iHerb så använd koden: QAM939 så får du 5 dollar rabatt på din första order. Just nu har dom också fraktfritt till Sverige tom 30/11. Köper du i Sverige får du betala samma pris för 1 månad i stället för den nedan som räcker i 5 månader.

Ta 1 kapsel på fastande mage på morgonen och precis innan du lägger dig. Du kan bli orolig i magen de första dagarna men sen går det över.

http://www.iherb.com/Healthy-Origins-Probiotic-30-Billion-CFU-s-150-Vcaps/19519?at=0

Har man väldiga problem med magen kan man även prova matenzymer som hjälper till med matsmältningen. Dom tar man 1 kapsel precis innan varje måltid.

http://www.iherb.com/Now-Foods-Super-Enzymes-180-Capsules/857?at=0